StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Kwietnia 25, 2024, 08:15:09 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Modyfikuj wiadomość

Temat:
Ikona wiadomości:

Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek

Wpisz litery widoczne na obrazku:
Skrót nazwy naszego serwisu? (duże litery w StarCraftArea):

Skróty: naciśnij alt+s aby wysłać wiadomość, alt+p aby ją podejrzeć


Podgląd wątku

Wysłany przez: Xelloss
« dnia: Września 10, 2009, 07:54:56 am »

vs Laikku
Po pierwsze, to w ogóle nie rozumiem czemu zagrałeś overpoola w ZvT. Jeśli już chcesz agresywnie, to lepiej zagrać tego 9pool ze speedem i to tylko na mapach na przykład z szeroką rampą (jak luna)  a nie na mapach gdzie Terran może bardzo łatwo zablokować przejście. Jeśli grasz agresywnie i nie wykorzystasz tego to jesteś mega opóźniony (jak w tej grze). Terran idealnie skontrował twój build i zagrał sobie expa bo widział, że nic mu nie zrobisz... Jeśli grasz tylko parę mut i robisz switcha na Lurkery, to nie pchaj się na Turrety, żeby za wszelką cenę wybić parę SCV, tylko lepiej skup się na wyciąganiu pojedynczych Turretów i Marinów. Mało Dronek. Spóźniona trzecia ekspansja (w dodatku nie broniona Lurkerami). Brak Defilerów.

vs 1hgood
Ten raszyk lingami chyba się nie opłacił ale to było ryzyko (ryzykować trzeba więc to nie błąd). Kluczowe dla tej gry było wykorzystać pierwsze muty, które oddałeś praktycznie za darmo, następne 12 też. Może jak masz słabe mikro to graj lury z jakimiś dropami? Nie trzymaj wojska w naturalu, tylko na mapie. Mass sunkenami raczej się nie obronisz w late game. Brak expa. Brak trzeciego hatcha przez dłuuugi czas. Upy. Powiem szczerze: ta gra była tragiczna.

vs 2 fact mech
Ja zazwyczaj gram 3 hatch, po czym stawiam Hydralisk Den i robię 3-4 hydry, żeby powstrzymać pierwsze vulty, bardzo ważne jest postawienie na czas sunkena (musisz znać ten timing). Poza tym stawiam zawsze tego trzeciego hatcha w naturalu, który razem z sunkenem i Hydralisk Denem tworzy swego rodzaju mur przeciw vultom. Równocześnie techuję do Mutalisków, którymi trzymam Terrana w bazie tyle ile mogę, jednocześnie expuję i rozpoczynam produkcję Hydralisków i upów do nich na większą skalę. Jak ktoś wyżej wspomniał dobrze jest stawiać masowo expy ale tylko wtedy gdy Terran siedzi w bazie. I nie skupiałbym się na lingach, ultrach i Defilerach, tylko właśnie na masie Hyder i Mutalisków w odpowiedniej kompozycji.

A tak btw to popracuj nad szybkością, bo z twoim obecnym apm Zergiem się po prostu nie da grać.
Wybaczcie, że nie pisałem nazw własnych z dużej litery ale przypomniałem sobie o tym 4 linijki wyżej i nie chce mi się już zmieniać. Pozdro


Der_SpeeDer: ja już zmieniłem, ale nie radzę tego robić więcej.
Wysłany przez: Devourer
« dnia: Września 10, 2009, 12:48:05 am »

Cytuj
Jak nie ma zbyt dużo tanków to ultraliski+hydraliski można grać.




Cytuj
Edit: obejrzałem 2 rep, znowu dostałes po dupie przez brak defilerów.

Niezupełnie. ZvMT polega na po prostu posiadaniu większej ilości syfu. Innymi słowy, stawiasz ekspansje jak maniak - bo Mech Terran nie jest  na tyle mobilny, by ci je zabrać -  i polegasz na Lair techu. Defilery nie są tak potrzebne, jak w walce z piechotą. Skupiasz się na Hydra/Muta/Ling. Dark Swarm zresztą wypada blado przy minach i Siege Tankach... może tylko plaga, ale to wymaga trochę micro.



Coś ty taki czepliwy (jak zawsze zresztą) ? Jak Terran gra mecha to raczej będzie robić więcej golców niż tanków. Samymi hydrami ciężko się walczy, bo dość szybko padają, z Ultraliskami jest znacznie lepiej. Trochę gier tak właśnie wygrałem. Problem jest dopiero jak w 1 miejscu jest tak ze 30+ tanków + Goliathy. Jak jest rozstawione, to ciężko ruszyć.


Wysłany przez: rafikozor
« dnia: Września 09, 2009, 08:31:13 pm »

Zapewne nie chcesz słuchać o takich głupotach jak nadwyżki surowców, słabe mikro, niepodzielność uwagi, kiepska koordynacja jednostek, olanie larva tricku itd. Zapodam te merytoryczne błędy, które rzuciły mi się w oczy:
  • nie trać Mutów! Marine/Turret są o wiele tańsze, nie opłaca się z nimi walczyć... jak nie możesz nic zdziałać Mutami odłóż je na bok, może później dojdziesz do Greater Spire.
  • mało Hatcheries, o wiele za mało Dronek! A potem zdziwko, że opp ma 2x większy limit jednostek.
  • contain zakładasz Terranowi a nie sobie, staraj się opóźnić push Terrana, a nie czekać na niego przy Sunken Wall.
  • nie buduj Mutów po mid-game. Nic nimi nie wskórałeś.
  • kiedy przegrałeś - wyjdź z gry, a nie czekaj aż Ci budynki zaczną ubywać. Tym bardziej nie podniecaj się swoim katem jakiego to on skilla nie ma - wiadomo, że łże, żeby nabić sobie pkt w ranku
  • więcej konsekwencji! Kiedy coś zaczyna wychodzić, skończ to. Zdarzało się, że byłeś górą, a schodziłeś do obrony/zmieniałeś tech
Poza tym całkiem nieźle radzisz sobie z Terranami >200 apm^^
Wysłany przez: Winth
« dnia: Września 09, 2009, 07:05:34 pm »

Cytuj
Akurat swarmy są dobre, jeżeli jest dużo lurów. W zasadzie tanki nie robią nic lurom zakopanym pod swarmem.

Tak, ale to zjada gaz i IMO jest nieco bardziej micro intensive. Chociaż zastrzegam, że jednak ekspertem od ZvT nie jestem...

Poza tym też lubię to kombo, zwłaszcza w obronie. 2 Lurki na wejściu do ekspansji + Dark Swarm = epic win ^^

Cytuj
Obejrzałem 1. Byś mógł wygrać gdybyś zrobił szybciej defilery. Najlepiej zaraz po Lurkerach techować do Hive, potem od razu defiler mound i upgrade "consume".

O, a tak poza tym - takie coś jest dobre, ale gdy Terran gra piechotę. Na mecha stoi się w Lairze długo i Lurki schodzą na dalszy plan.
Wysłany przez: tropheus
« dnia: Września 09, 2009, 07:03:39 pm »

Akurat swarmy są dobre, jeżeli jest dużo lurów. W zasadzie tanki nie robią nic lurom zakopanym pod swarmem.
Wysłany przez: Winth
« dnia: Września 09, 2009, 06:56:49 pm »

Cytuj
Jak nie ma zbyt dużo tanków to ultraliski+hydraliski można grać.




Cytuj
Edit: obejrzałem 2 rep, znowu dostałes po dupie przez brak defilerów.

Niezupełnie. ZvMT polega na po prostu posiadaniu większej ilości syfu. Innymi słowy, stawiasz ekspansje jak maniak - bo Mech Terran nie jest  na tyle mobilny, by ci je zabrać -  i polegasz na Lair techu. Defilery nie są tak potrzebne, jak w walce z piechotą. Skupiasz się na Hydra/Muta/Ling. Dark Swarm zresztą wypada blado przy minach i Siege Tankach... może tylko plaga, ale to wymaga trochę micro.
Wysłany przez: tropheus
« dnia: Września 09, 2009, 06:49:16 pm »

Mass hydra wypada blado w porównaniu z rozmieszczonymi Siege Tankami...

Micro, rozmieszczenie jednostek, bla bla bla. To wszystko wpływa na to, czy hydry dadzą sobie rade.
Wysłany przez: Devourer
« dnia: Września 09, 2009, 06:40:41 pm »

Obejrzałem 1. Byś mógł wygrać gdybyś zrobił szybciej Defilery. Najlepiej zaraz po Lurkerach techować do Hive, potem od razu Defiler Mound i upgrade "Consume".

Z mecha widziałem kilka repów, to grają Mutaliski + Hydraliski. Jak nie ma zbyt dużo Tanków to Ultraliski+Hydraliski można grać. Defilery z plagą też się mogą przydać.

Edit: obejrzałem 2 rep, znowu dostałeś po dupie przez brak Defilerów.


Der_SpeeDer: nazwy jednostek, budynków, itd. piszemy z dużej litery.
Wysłany przez: Winth
« dnia: Września 09, 2009, 06:27:24 pm »

Cytuj
A na mecha w ZvT najczęściej gra się hydry, ewentualnie hydra + lur (+ ling).


Albo mass muta + mass sunkens. Też działa, nawet wypróbowałem.

Inna sprawa że tu chodzi o adaptację. Mass hydra wypada blado w porównaniu z rozmieszczonymi Siege Tankami...
Wysłany przez: tropheus
« dnia: Września 09, 2009, 06:17:48 pm »

Żeby grać z ludźmi z SCA, trzeba się umawiać na grę na gg. A na mecha w ZvT najczęściej gra się hydry, ewentualnie hydra + lur (+ ling). W late game obowiązkowo swarmy, bo Terran Cię zmiecie.
Wysłany przez: practiseh
« dnia: Września 09, 2009, 05:49:49 pm »

Witam wszystkich. Akurat wróciłem z wakacji i już od paru dni skilluję sobie na iccupie ^^

Niestety, miałem jakieś problemy z połączeniem, że wywalało mnie z gry, byłem dostępny, a mnie nie było.
Rozmawiałem w tej sprawie z adminami iccup, bo tuż po przyjeździe wszedłem na iccup i mi nabiło -150 pkt. Okazało się, że jakieś tam wcześniejsze gry zostały unieważnione z powodu reportu wrogów.
Nie do końca wiem co to oznaczało, ale teraz chyba od wczoraj po uaktualnieniu iccuplaunchera mam wszystko już poprawnie działające ^^

No i teraz znów poszukuję sparing partnera / trenera, jako, że nie widać was na iccupie w ogóle (sprawdzałem nawet na kanale sca nikogo nie ma...) raz bodajże rico wpadł, to wyszedł zanim zdążyłem mu coś napisać, ehh.

Rozegrałem parę gierek, i prosiłbym jakichś bardziej doświadczonych o analizę. W załącznikach dodane repki.
Nie są to prawda gosu gamez ^^, głównie wskażcie mi drogę, bo coś robię źle

Obie gry to Zerg vs Terran

Jeśli już przy Terranie jesteśmy jak pokonać kombinację 2fact Vultures z przejściem w Goliathy i Tanki ?
Bo coraz częściej się z tym spotykam i nie wiem co robić.



Korzystając z okazji, chciałbym podziękować autorowi poradnika ZvZ dostępnego na tym forum ^^. od czasu jego przeczytania nabiłem chyba ze 2x win głównie dzięki temu co przeczytałem, także thx :D