Wysłany przez: Xelloss
« dnia: Września 10, 2009, 07:54:56 am »vs Laikku
Po pierwsze, to w ogóle nie rozumiem czemu zagrałeś overpoola w ZvT. Jeśli już chcesz agresywnie, to lepiej zagrać tego 9pool ze speedem i to tylko na mapach na przykład z szeroką rampą (jak luna) a nie na mapach gdzie Terran może bardzo łatwo zablokować przejście. Jeśli grasz agresywnie i nie wykorzystasz tego to jesteś mega opóźniony (jak w tej grze). Terran idealnie skontrował twój build i zagrał sobie expa bo widział, że nic mu nie zrobisz... Jeśli grasz tylko parę mut i robisz switcha na Lurkery, to nie pchaj się na Turrety, żeby za wszelką cenę wybić parę SCV, tylko lepiej skup się na wyciąganiu pojedynczych Turretów i Marinów. Mało Dronek. Spóźniona trzecia ekspansja (w dodatku nie broniona Lurkerami). Brak Defilerów.
vs 1hgood
Ten raszyk lingami chyba się nie opłacił ale to było ryzyko (ryzykować trzeba więc to nie błąd). Kluczowe dla tej gry było wykorzystać pierwsze muty, które oddałeś praktycznie za darmo, następne 12 też. Może jak masz słabe mikro to graj lury z jakimiś dropami? Nie trzymaj wojska w naturalu, tylko na mapie. Mass sunkenami raczej się nie obronisz w late game. Brak expa. Brak trzeciego hatcha przez dłuuugi czas. Upy. Powiem szczerze: ta gra była tragiczna.
vs 2 fact mech
Ja zazwyczaj gram 3 hatch, po czym stawiam Hydralisk Den i robię 3-4 hydry, żeby powstrzymać pierwsze vulty, bardzo ważne jest postawienie na czas sunkena (musisz znać ten timing). Poza tym stawiam zawsze tego trzeciego hatcha w naturalu, który razem z sunkenem i Hydralisk Denem tworzy swego rodzaju mur przeciw vultom. Równocześnie techuję do Mutalisków, którymi trzymam Terrana w bazie tyle ile mogę, jednocześnie expuję i rozpoczynam produkcję Hydralisków i upów do nich na większą skalę. Jak ktoś wyżej wspomniał dobrze jest stawiać masowo expy ale tylko wtedy gdy Terran siedzi w bazie. I nie skupiałbym się na lingach, ultrach i Defilerach, tylko właśnie na masie Hyder i Mutalisków w odpowiedniej kompozycji.
A tak btw to popracuj nad szybkością, bo z twoim obecnym apm Zergiem się po prostu nie da grać.
Wybaczcie, że nie pisałem nazw własnych z dużej litery ale przypomniałem sobie o tym 4 linijki wyżej i nie chce mi się już zmieniać. Pozdro
Der_SpeeDer: ja już zmieniłem, ale nie radzę tego robić więcej.
Po pierwsze, to w ogóle nie rozumiem czemu zagrałeś overpoola w ZvT. Jeśli już chcesz agresywnie, to lepiej zagrać tego 9pool ze speedem i to tylko na mapach na przykład z szeroką rampą (jak luna) a nie na mapach gdzie Terran może bardzo łatwo zablokować przejście. Jeśli grasz agresywnie i nie wykorzystasz tego to jesteś mega opóźniony (jak w tej grze). Terran idealnie skontrował twój build i zagrał sobie expa bo widział, że nic mu nie zrobisz... Jeśli grasz tylko parę mut i robisz switcha na Lurkery, to nie pchaj się na Turrety, żeby za wszelką cenę wybić parę SCV, tylko lepiej skup się na wyciąganiu pojedynczych Turretów i Marinów. Mało Dronek. Spóźniona trzecia ekspansja (w dodatku nie broniona Lurkerami). Brak Defilerów.
vs 1hgood
Ten raszyk lingami chyba się nie opłacił ale to było ryzyko (ryzykować trzeba więc to nie błąd). Kluczowe dla tej gry było wykorzystać pierwsze muty, które oddałeś praktycznie za darmo, następne 12 też. Może jak masz słabe mikro to graj lury z jakimiś dropami? Nie trzymaj wojska w naturalu, tylko na mapie. Mass sunkenami raczej się nie obronisz w late game. Brak expa. Brak trzeciego hatcha przez dłuuugi czas. Upy. Powiem szczerze: ta gra była tragiczna.
vs 2 fact mech
Ja zazwyczaj gram 3 hatch, po czym stawiam Hydralisk Den i robię 3-4 hydry, żeby powstrzymać pierwsze vulty, bardzo ważne jest postawienie na czas sunkena (musisz znać ten timing). Poza tym stawiam zawsze tego trzeciego hatcha w naturalu, który razem z sunkenem i Hydralisk Denem tworzy swego rodzaju mur przeciw vultom. Równocześnie techuję do Mutalisków, którymi trzymam Terrana w bazie tyle ile mogę, jednocześnie expuję i rozpoczynam produkcję Hydralisków i upów do nich na większą skalę. Jak ktoś wyżej wspomniał dobrze jest stawiać masowo expy ale tylko wtedy gdy Terran siedzi w bazie. I nie skupiałbym się na lingach, ultrach i Defilerach, tylko właśnie na masie Hyder i Mutalisków w odpowiedniej kompozycji.
A tak btw to popracuj nad szybkością, bo z twoim obecnym apm Zergiem się po prostu nie da grać.
Wybaczcie, że nie pisałem nazw własnych z dużej litery ale przypomniałem sobie o tym 4 linijki wyżej i nie chce mi się już zmieniać. Pozdro
Der_SpeeDer: ja już zmieniłem, ale nie radzę tego robić więcej.