StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Marca 28, 2024, 09:56:35 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Modyfikuj wiadomość

Temat:
Ikona wiadomości:

Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek

Wpisz litery widoczne na obrazku:
Skrót nazwy naszego serwisu? (duże litery w StarCraftArea):

Skróty: naciśnij alt+s aby wysłać wiadomość, alt+p aby ją podejrzeć


Podgląd wątku

Wysłany przez: tropheus
« dnia: Grudnia 18, 2008, 02:03:45 pm »

Teraz wszystkie nowe mapy, począwszy od BS, są maksymalnie zbalansowane. Jeśli chodzi ci o Longinusa, to już od dawna nie jest używana przez gosu (czyt. Koreańczyków).
Wysłany przez: rafikozor
« dnia: Grudnia 18, 2008, 01:49:06 pm »

Cóż przyznam, że gosu recall widuję tylko na niektórych mapach, gdzie Protoss i tak jest faworyzowany ze względu na ukształtowanie mapy.
Wysłany przez: tropheus
« dnia: Grudnia 18, 2008, 01:26:13 pm »

Tak, chodz mi o gosu recalle :P. Niedawno ja zrobiłem recalla do maina Dawki. Ale jak już wcześniej zauważyłem: dobry Terran wybroni recalla i masz potem cienko. Niestety, gramy teraz z Dawką taki żal.zsrr, że potem jeszcze z 10 min graliśmy :P.
Wysłany przez: Mateusz
« dnia: Grudnia 18, 2008, 10:56:20 am »

Ja mam wniosek, jeżeli gra arbitry, to potrzebuje dużo czasu, zanim naładuje się im energia, a arbitry nie nadają się na małe grupki jednostek (za drogie na to); lepiej dać Terrkowi wyjść z bazy i recallnąć w factorie.

Bla, bla ,bla... Mając te 2-4 Arbitery, można -tak jak zauważył tropheus- walnąć statis'a w jednostki terrka(szczególnie gdy ma blisko siebie rozłożone tanki...). Recall może na dobicie.

Zresztą zobacz repka XeroN vs iiN.Neo. Tam XeroN pokazał ile można zrobić z Arbiterami~~

Ostatni Recall jaki widziałem, to był w grze Draco vs Tarson na WCG Polska 2008 na Othello (wcześniej długo, długo nic).
Ojj... Dam Ci repka z moim recall'em, i to gralem z tydzień temu :P. No chyba że chodzi Ci o tych gosu player'ów ^^'.
Wysłany przez: tropheus
« dnia: Grudnia 13, 2008, 10:11:32 am »

Rafikozor, lepiej wymrozić część tanków terra niż robić Recall'a do maina. Ostatni Recall jaki widziałem, to był w grze Draco vs Tarson na WCG Polska 2008 na Othello (wcześniej długo, długo nic). Ogólnie to dobry Terran wybroni Recalla, ale jak mu wymorzisz połowe tanków, to masz drogę do jego maina otwartą.
Wysłany przez: Euronymous
« dnia: Grudnia 12, 2008, 09:28:49 pm »

O ile nie grasz jakiegoś szalonego buildu w stylu Arbiter przed Observerami, to jakakolwiek próba recalla na dobrego Terrana skończy się... Zresztą sam sprawdź. :)

A tak poza tym jest dokładnie odwrotnie niż mówisz. Arbitry są, gdy Terran robi baaardzo dużo jednostek. Carriery są na osłabionego terra, który nie jest w stanie wymakrować za dużo/zbyt dobrze zupgradowanych Goliathów. Jak nie wierzysz, możesz ze mną zagrać, to cię o tym przekonam. ;]
Wysłany przez: rafikozor
« dnia: Grudnia 12, 2008, 08:42:32 pm »

Ja mam wniosek, jeżeli gra arbitry, to potrzebuje dużo czasu, zanim naładuje się im energia, a arbitry nie nadają się na małe grupki jednostek (za drogie na to); lepiej dać Terrkowi wyjść z bazy i recallnąć w factorie. Carriery są dobre vs. mała liczba jednostek, dlatego nawet jeżeli nie specjalnie się opłaca atak Protos próbuje utrzymać jak najniższą liczbę jednostek Terrana... żeby móc zadziałać Carrierami...
Wysłany przez: Euronymous
« dnia: Grudnia 12, 2008, 07:53:53 pm »

Mimo wszystko większość gra nie tyle Flash build co standardowy build Terrana z nieco późniejszym armory. Problemem kogoś, kto gra Carriery nie są same upgrady czy jakiś specjalny build. To po prostu fakt, że dzisiaj Terranie makrują na takim poziomie, że jak terr gra 1 Factory w expa i nie zostanie szczególnie uszkodzony ew. harrasem, to jego eko będzie wymiatać. Zauważ pewien mały szczegół. Gdy pro Protossi (hehe) grają na pro Terranów i toss zamierza zagrać Arbitry, zazwyczaj gra dość pasywnie - mało harrasu, defensywna gra armią. Gdy jednak zamierza pójść w Carriery, gra bardzo agresywnie, stosuje wiele timing attacków, harrasuje oponenta. Jakieś wnioski?
Wysłany przez: tropheus
« dnia: Grudnia 12, 2008, 06:51:54 pm »

A czy ja napisałem, że we Flashbuildzie chodzi o granie golców? Nie. Napisałem, że Armory jest bardzo szybko i w razie czego, można zrobić golce. Czytaj i myśl, a nie tylko czytaj.
Wysłany przez: rafikozor
« dnia: Grudnia 12, 2008, 06:48:43 pm »

Z tym FlashBuildem nie chodzi o "szybkie pompowanie goliatów",a o gotowe +2 weapons nawet przy 2-base-carriers. Protossa nie zabija sama armia, ale upgrady...
Wysłany przez: tropheus
« dnia: Grudnia 12, 2008, 06:41:52 pm »

Jak jest dużo tanków, to chyba logiczne jest, że toss musi robić dużo zetów, nie?
Wysłany przez: Devourer
« dnia: Grudnia 12, 2008, 06:14:01 pm »

Zauważyłem wczoraj, że te Goliaty zmiatają chyba 1 salwą Carriera. Z drugiej strony jak zrobi też dużą ilośc Tanków to niewiele jednostek zdąży podejść. Rzeczywiście zostaje chyba tylko Stasic field, zeby walczyć mniejszą ilością wojska.
No, ale takie wczoraj grałem tak w sumie eksperymentalnie, a to z reguły nie wpływa korzystnie na wynik. Zresztą, aby wygrywać  musiałbym wyćwiczyć bardziej build. Często mam dylematy (grając protossem czy Terranem) typu najpierw factory czy Academy, zakładać już druga bazę czy jeszcze nie, czy budować już starport czy lepiej kolejną factory.
Wysłany przez: tropheus
« dnia: Grudnia 12, 2008, 05:28:55 pm »

Dokładnie. W PvT Arbiter >>> Carrier. Kiedyś, jak Terran robił dość późno Armory, to Cariry dawały wina. Teraz wszyscy grają Flashbuilda, który zakłada bardzo szybkie Armory, a co za tym idzie, Terran z dobrym macro nawali 20 golców, zanim Ty zrobisz 6 Carirów.
Wysłany przez: Euronymous
« dnia: Grudnia 12, 2008, 03:19:51 pm »

W tej kwestii przyznam HiDie rację. Jednak mimo wszystko micro na wyższych rankach jest niemal równie ważne w TvP co makro. Uwierz mi - przeprowadzenie pusha na dobrego Protossa jest straszliwie trudne. Aczkolwiek na poziomie D, ew. C makro jest decydującym czynnikiem. Co do Carrierów: gdy Protoss nie sharrasował Terrana dostatecznie (czyt. Terran nie uległ żadnym obrażeniom ekonomicznym) + Terran ma dobre upgrady, to Carriery będą padać jak muchy. Jeśli na przykład zagrałem szybkiego Reaver dropa, zadałeś spore obrażenia Terranowi, to wtedy graj Carriery. Gdy gra idzie dość spokojnie i jest zorientowana na makro, graj Arbitry.
Wysłany przez: HiDie
« dnia: Grudnia 12, 2008, 03:01:03 pm »

Nienawidzę, jak ludzie co nie grają Terranami jako main rasą cwaniakują dużo. W TvP  Macro ważniejsze jest od micro kilkakrotnie.

Co do Carrierów. Ludzie myślą, że jak Carrierów narobią z 6+ to już gg itp. Dobrym podejściem jest zniszczenie pusha Terrana, jeżeli taki istnieje przed twoją bazą. Osłabi go to bardzo. Wtedy można lecieć i ewentualnie męczyć expy. Ale najbardziej denerwującym combo by było wymęczenie Tanków Carrierami, a potem gdy Terran się na Goliathy przerzuca Dragoonami uderzyć.

Poza tym dobrym pomysłem w mid-game jest mieć ekipę do niszczenia min - z 5 goonów + obs. Bo jeżeli Terran zastawi trapa pod twoim mainem to wszelakie posiłki pójdą z dymem.

To takie przemyślenia. Co do harrasu to bym polecał przyjąć jako główny cel rafinerie. Bez gazu tylko Vultury narobić można. A Goony >> Vultury.

ps. Co to są "rowery" ?