StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Kwietnia 18, 2024, 03:18:31 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Modyfikuj wiadomość

Temat:
Ikona wiadomości:

Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek

Wpisz litery widoczne na obrazku:
Skrót nazwy naszego serwisu? (duże litery w StarCraftArea):

Skróty: naciśnij alt+s aby wysłać wiadomość, alt+p aby ją podejrzeć


Podgląd wątku

Wysłany przez: Devourer
« dnia: Grudnia 06, 2008, 05:19:31 pm »

Człowieku dokładnie przeczytaj, co napisałem, a potem się wypowiadaj. StarCraft to gra, w której BARDZO liczy się taktyka i strategia. Mimo wszystko jednak, jeśli nie będziesz prezentował podstawowego poziomu gry pod względem mechaniki, nie wykonasz ŻADNEJ strategii. Tu nie chodzi o to, że masz się nauczyć 1 schematu i uczyć się szybko klikać tylko o to, żeby nauczyć się posługiwać klawiaturą i myszką w grze tak jak trzeba, żeby niektóre rzeczy weszły ci w krew jako nawyk (tworzenie jednostek, prob). Dzięki takiej podstawowej umiejętności będziesz mógł zająć się strategią i taktyką. Bo po co masz teraz zacząć toczyć pojedynki taktyczne z oponentami, gdy wystarczy, że zrobi on szybki rush Zealotami i nie będziesz w stanie go obronić (bo masz za mało jednostek, nie umiesz ich kontrolować, nie możesz walczyć i zajmować się bazą równocześnie, etc.)?

Zależy z kim grasz. Moze do B czy C (ew. D+) trzeba mieć to jakoś super extra opanowane, do D często wystarczała mi gra jak teraz. Mutalisk rush czy Lurker rush też mi nieraz wychodziły, więc chyba w tych buildach ne jestem znowu najgorszy.
Wysłany przez: HiDie
« dnia: Grudnia 06, 2008, 05:05:16 pm »

Obrazowo przedstawiając to tak jakbyś chciał już pisać, nie umiejąc czytać.
Wysłany przez: Euronymous
« dnia: Grudnia 06, 2008, 04:59:18 pm »

Człowieku dokładnie przeczytaj, co napisałem, a potem się wypowiadaj. StarCraft to gra, w której BARDZO liczy się taktyka i strategia. Mimo wszystko jednak, jeśli nie będziesz prezentował podstawowego poziomu gry pod względem mechaniki, nie wykonasz ŻADNEJ strategii. Tu nie chodzi o to, że masz się nauczyć 1 schematu i uczyć się szybko klikać tylko o to, żeby nauczyć się posługiwać klawiaturą i myszką w grze tak jak trzeba, żeby niektóre rzeczy weszły ci w krew jako nawyk (tworzenie jednostek, prob). Dzięki takiej podstawowej umiejętności będziesz mógł zająć się strategią i taktyką. Bo po co masz teraz zacząć toczyć pojedynki taktyczne z oponentami, gdy wystarczy, że zrobi on szybki rush Zealotami i nie będziesz w stanie go obronić (bo masz za mało jednostek, nie umiesz ich kontrolować, nie możesz walczyć i zajmować się bazą równocześnie, etc.)?
Wysłany przez: Devourer
« dnia: Grudnia 06, 2008, 04:48:00 pm »

Te repy są z Iccupa. Widze, że mi APM policzyliście. Ja nigdy tego nie liczyłem. Klawiatury używam tylko do zapisywania odziałów. Klawiaturą to może będę szybszy o 1 sekundę.
Dizwne, ze o taktyce czy strategii nie napisaliście nic, tylko o klikaniu. Ale w sumie to jest najważniejsze chyba, kto szybciej wyklika dany schemat niż taktyki. Swoją droga to macie troche dziwne podejście. Podchodzicie do tej gry jak do jakiejś olimpiady sportowej. ::)
Z kompem to trenuję jak coś nowego sprawdzam, ale z grubsza to gra z kompem jest raczej nudna. Więc po to się gra z żywym przeciwnikiem, zeby było ciekawiej. W sumi to chdzi cły czas o powiedzmy popołudnoową rozrywke, a ni o jakis mistrzostwa.
Wysłany przez: Euronymous
« dnia: Grudnia 06, 2008, 04:06:39 pm »

Chciałem repów, żeby zobaczyć, czy znasz podstawy. Wypowiedź Rafikozora rozwiała moje wątpliwości. Na tym etapie po prostu graj z pojedynczym kompem. Wybierz jakiś prosty build i ćwicz mechaniczne jego wykonanie. Na przykład graj cały czas Overpool, exp i 3 Hatch Hydra i graj to wielokrotnie. Dzięki temu, że nauczysz się grać taki podstawowy build, zaznajomisz się z hotkeyami, będziesz mógł wykonać zaawansowane taktyki. Teraz nie ma sensu, żebyś trenował na ICCup, jak nie masz co trenować.
Wysłany przez: rafikozor
« dnia: Grudnia 06, 2008, 03:55:05 pm »

Zajrzałem w repki, ale mam 1.16, więc widać tylko początek...
Człowieku, używaj klawiatury! 50 APM to na prawdę trochę mało, trzeba by się zgadać na GG, pomogę ci skonfigurować myszkę i nauczę skrótów klawiaturowych (ewentualnie czeka Cię kupno myszy/klawiatury). Wygląda to tak, jakbyś grał tylko jedną ręką używając touchpada... tak jakbyś nie skupił i nie starał, jeżeli masz 50 minerałów i larwa czeka przy wylęgarni, to zbudowanie peona jest bardzo, ale to bardzo pilne!
Myślę, że dobrze by było poszukać mentora, bo wg mnie wystarczy zmienić tylko rodzaj ćwiczeń, żeby efekty były zaskakujące... ale niech się wypowiedzą też inni użytkownicy.
Swoją drogą, kiedyś na Icc znalazłem dwóch graczy, co mieli ~90 APM, pokonałem ich, powiedziałem o tym szokującym wydarzeniu (90 apm noob na Icc) na IRCu i potem leciały w moją stronę obelgi typu "noob bashing !!eleven!!!11!" za to, że zgodziłem się na grę z nimi:D. Eh, już zapomniałem, jak się zaczynało na bnecie...
Wysłany przez: Devourer
« dnia: Grudnia 06, 2008, 03:19:43 pm »

Na Iccupie też wygrywałem, ale raczej z D- i słabszymi D. Lepsi D i D+ to już zbyt hardcorowi jak dla mnie.

Zamieszczam 3 repy (jeżeli mozna, jak nie to usunę).
2 pierwsze grałem jako Zerg vs Terran i vs Protoss, ostani jako Protoss vs Zerg. Wszystkie zwycięskie (przegrane czasem oglądam, ale nie zapisuje).
Wysłany przez: Euronymous
« dnia: Grudnia 06, 2008, 12:16:37 pm »

Człowieku, jak się pochwalisz wygraną z kompem/kompami, to cię wyśmieją. Jak się pochwalisz dobrym rankiem na ICC to tzw. "szacun". :D

Mimo wszystko nie wiem specjalnie, jak ty grasz. Zamieść jakiegoś swojego repa vs żywy gracz. Obojętnie jaki - nie ważne, czy wygrany, czy przegrany. Powiem ci wtedy, w jaki sposób powinieneś trenować. Bo mimo wszystko nie od razu można na ICCup wbić. ^^ Dobra - to zamieść repa i wtedy powiem.
Wysłany przez: Devourer
« dnia: Grudnia 06, 2008, 02:40:53 am »

Odechciało mi się tych 7 kompów. Ledwo sie odkułem na 3 (po wielu próbach), tym razem wziąłem 1 Terka, 1 Tossa i 1 Zerga. Udało sie zraszować lingami Tossa, lurkami Terka i ledwo odeprzeć atak naziemny Zerga. Potem udało się go rozwalić 8 Guardianami. I wreszcie można było wyjść z gry w lepszym humorze. Tylko miałem grać dzisiaj łacznie z godzinkę, a grałem z 6.  ::)
No rzeczywiscie sie trochę offtop zrobił w tym wątku, w sumie chyba przeze mnie ;).  Możnaby wydzielić.

Oczywiście, że człowiekiem gra się inaczej. Że zwiad jest ważny to chyba nie musisz raczej tłumaczyć.
Wysłany przez: tropheus
« dnia: Grudnia 05, 2008, 10:18:31 pm »

Na co będzie Ci potrzebna umiejętność pokonania 7 kompów, skoro będziesz przegrywał z jednym człowiekiem? Ja nie pokonam 7 kompów, kiedyś pokonałem 3, ale to było głupio proste :P. W grze z kompem grasz według schematów (muszę zrobić obronę, bo mnie zaatakuje). W grze z człowiekiem grasz zupełnie inaczej. Wszystko zależy od scouta. Jeśli był dobry, to wiesz co gra przeciwnik i robisz kontrę, a jeśli był zły, to grasz w ciemno.

P.S. Może założymy osobny temat do tego, bo tu zrobił się olbrzymi offtop xD?
Wysłany przez: Devourer
« dnia: Grudnia 05, 2008, 09:51:38 pm »

Też grałem na Huntersach m.in. Na jakiś standardowych też próbowałem, ale na tych nie rady, bo miejsca na expy za daleko były. 
Nie no plan to miałem, taki sam jak wtedy jak rozwaliłem te 3. Wtedy doszedłem dosć szybko do Lurkerów, obroniłem pierwszy atak, zrobiłem więcej Lurkerów, część wysłałem na 1 kompa. W międzyczasie szybka rozbudowa bazy aby jak najszybciej dojść do Guardianów. Guardiany wysłałem na drugiego kompa zanim zacznie robić flotę. Trzeciego kompa też rozwaliłem Guardianami ale dodałem kilka Devków, bo ten już zaczął robić pierwsze Wraithy.
Teraz plan był podobny, jak najszybsze Lurkery( do obrony), potem szybki tech do Guardianów i atak na bazy zanim rozwinie się na dobre lotnictwo. Tyle, ze te kompy atakowały mnie troche za szybko (ledwo wyrabiałem 3 Lurkery, na tym Pythonie chyba te kompy mnie póxniej atakowały) i ponosiłem za duże straty w bazie. (powinienem mieć już piersze Guardiany, gdy pojawiały sie czołgi).
Sunkenami ciezko się obronić przed taką liczbą, lingami nie ma szans, Hydralisków musiałbym mieć bardzo dużo.
Wysłany przez: rafikozor
« dnia: Grudnia 05, 2008, 09:15:15 pm »

Dla zabawy można się pomęczyć z kompami - u mnie to był jeden... weekend. Mapa Hunters rzecz jasna, Zerg vs. 7x random, rzeczywiście problematyczne, zwłaszcza jak się widzi kilkanaście Siege tanków gęsiego, dookoła Zety, Hydry, Firebaty. Devourer, nie polecam zabierać się za to dopóki nie masz planu jak to zrobić, bo trzeba wysłać coś na atak, a nie tylko się bronić. Wejdź na youtube, poszukaj "vs. 7 comps FPVOD" i spróbuj powtórzyć co zobaczysz, bo przypuszczam, że nie masz nawet pomysłu... Na pewno złym pomysłem jest bronienie się na początku lurkerami, lepsze sunkeny są, dopiero potem lury.
Wysłany przez: Devourer
« dnia: Grudnia 05, 2008, 09:07:51 pm »

Wiadpomo, ze lepiej grać z żywym graczem. Ale Iccup na razie nie działa więc gram trochę z kompem.
Wysłany przez: Euronymous
« dnia: Grudnia 05, 2008, 08:55:11 pm »

Po to, żebyś się skoncentrował na grze z żywym oponentem. Grając na kompy nic nie zyskasz, grając na żywego gracza nauczysz się myśleć taktycznie.
Wysłany przez: Devourer
« dnia: Grudnia 05, 2008, 08:50:07 pm »

Jakby inni nie ptrafili to bym sie chyba nie pytał. Nie wiem po co te złośliwe pytanie.