StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Marca 29, 2024, 12:03:39 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Modyfikuj wiadomość

Temat:
Ikona wiadomości:

Ostatnia zmiana: Grudnia 04, 2008, 03:15:46 pm
Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek

Wpisz litery widoczne na obrazku:
Skrót nazwy naszego serwisu? (duże litery w StarCraftArea):

Skróty: naciśnij alt+s aby wysłać wiadomość, alt+p aby ją podejrzeć


Podgląd wątku

Wysłany przez: Euronymous
« dnia: Grudnia 04, 2008, 02:27:22 pm »

Dokładnie. Chyba, że gra on tzw. Jaedong build. Przewidywał on hardkorowy muta harras z 2 hatchy z przejściem w bardzo szybkie Guardiany. Ogólnie build ostatnio stał sie bardzo popularny, ale nie zawsze follow-upem są Guardiany (często są to all-in muta+ling albo lury). Guardiany się sprawdzają TYLKO dlatego, że Mutalisk harras bardzo osłabił Terrana. Nie widziałem żadnego innego buildu, gdzie Guardiany jako główna armia są możliwe do zastosowania.
Wysłany przez: Gotrek
« dnia: Grudnia 04, 2008, 02:05:44 pm »

Przeciwnik, który pozwoli ci dojść do Guardianów to marny przeciwnik. Ot co.
Wysłany przez: Devourer
« dnia: Grudnia 04, 2008, 01:44:09 pm »

Raczej standardowym, bo nic dodatkowego nie ściągałem.
Czy ja wiem czy newbie, pare tygodni temu 3 terrańskie kompy zjechałem Lurkerami i Guardianami.
No jeżeli chodzi o grę Terranem to raczej jestem newbie, bo nimi raczej mało gram.
Wysłany przez: HiDie
« dnia: Grudnia 04, 2008, 01:30:27 pm »

Gry vs komp powinno się przemilczeć. Mam nadzieje, że jakieś specjalne skrypty zainstalowałeś do AI, jeżeli grałeś na standardowym (blizzardowskim) AI to tylko ukazuję, że ciągle newbie jesteś.



http://www.gosugamers.net/starcraft/replays.php

http://www.yaoyuan.com/index.php
Wysłany przez: Devourer
« dnia: Grudnia 04, 2008, 01:06:19 pm »

Człowieku, gdzie ja napisałem, że jestem świetny ?
No przy Dark Swarm to cięzko by było z zakopanymi Lurkerami (bo na nie działa tylko Irradiate, abo Yamato gun). Z dużą grupą Ultralisków też by było ciężko, bo nie wiem czy czołgi dałyby radę, a Firebaty nie mają z nimi szans. Wtedy zamiast Irradiate Terran by musiał dostać cos innego.
Fakt, że grając na poziomie D, ze wszystkich ras zdarza się najwięcej nietypowo grających terran (nie używają irradiate, zaczynają iść we np. we Wraithy czy Batki).

W sumie moze jednak ta piechota nie jest aż taka silna.
Jako, ze Iccup nie działa zagrałem z kompem TvsZ. Na 3 gry ani razu mi nie wyszedł rush MM na stimie. W sumie za każdym razem piechota przegrała z Hydraliskami (zawsze wydawało mi sie, że Hydry są prawie bez szans). Dopiero po dodaniu czołgów było już ok i bez problemu rozwaliło sie jego bazę. Potem zagrałem odwrotnie ZvT, zamiast techować jak najszybciej do Lurkerów, zacząłem tworzyć Hydraliski. Jak przyszedł atak piechoty ja miałem już 2 sunki i 12 Hydr. I piechota dosć łatwo padła (tylko, ze komp nie użył Stima), po czym zrobiłem kontratak Hydrami i nie było żadnych problemów z rozwaleniem jego bazy. Z
Wysłany przez: Euronymous
« dnia: Grudnia 04, 2008, 10:43:20 am »

Skoro Devourer jesteś taki świetny, to skontaktuj się z Jaedongiem - z pewnością się dużo od ciebie nauczy.

Pamiętajcie o istnieniu takiej jednostki jak scourge. Podczas bitwy zastosuj cloning lub uprzednio zabindowane grupki po 2 scourge. Gdyby Terran nie mial cholernego Irradiate, to ZvT byłoby imba w kierunku Zerga (Dark Swarm > all). Wątpię, że grając z graczami na poziomie D spotkasz gracza, który naprawdę wykorzystuje potencjał Terrana. TvZ to najbardziej wymagający match-up pod względem multitaskingu, szybkich decyzji. Makro jest bardzo wymagające a trzeba cały czas mieć oko na armię, żeby nie dostać miazgi od armii Zerga, która cię oflankuje. Więc nie rozumiem głosów, że T > Z. To całkowita głupota. Powiem nawet, że na poziomie D czy C (a nawet czasem B), to Zergowie mają przewagę, bo łatwiej mechanicznie wykonać daną strategię. Gdybyś grał z 400APM Terranem z Korei, który makruje idealnie, to rozumiem, że mógłbyś marudzić. Ale go i tak da się pokonać - myśląc i dobrze mikrując.
Wysłany przez: Devourer
« dnia: Grudnia 03, 2008, 11:18:26 pm »

Jak pojawiają się Tanki to już mam Lurkery (często mam je szybciej), ale z Defilerami to różnie jest (często za późno Hive robię). Skoro mówisz, ze da sie zdążyć...
Zresztą mi chodziło o 1 czy 2 zdolności Terrana, które przynajmniej z perspektywy Zerga wyglądają  nieciekawie. A wy od razu na mnie naskakujecie. Zresztą nie ja zacząłem dyskusje o patchach.

Poza tym nie przesadzajcie, że wszyscy mnie zjadają na śniadanie, bo z niektórymi wygram (tylko z paroma buildami sobie nie radzę).

Wysłany przez: Gotrek
« dnia: Grudnia 03, 2008, 11:04:19 pm »

NIE CYTUJEMY W CAŁOŚCI POSTA, KTÓRY BYŁ BEZPOŚREDNIO WCZEŚNIEJ.

Dziękuję za współpracę.
Wysłany przez: Trydium
« dnia: Grudnia 03, 2008, 10:26:35 pm »

Devourer powiem ci tak, w tym czasie kiedy Terran wyskakuje z pierwszym Tankiem ty powinieneś mieć tech dla Lurkerów, kiedy Terran wyskakuje z Vesselem ty już powinieś mieć gotowego Defilera z Consume. Jeśli grasz za wolno lub za mało agresywnie to nie wyżalaj się i nie usprawiedliwiaj się, tutaj, że wszyscy cię zjadają na śniadanie. Zerg do efektywnej gry powinien być zawsze +1exp w stosunku do wroga a przy TvZ mieć przewagę techa. Niech ktoś zamknie ten temat jeśli można prosić bo naprawdę, rozmowa uciekła w 100% od tematu.

Do człowieku, zmień rasę na Terrana skoro oni są TAAAAACY imba >.<
Wysłany przez: Devourer
« dnia: Grudnia 03, 2008, 10:23:54 pm »

Człowiek sobie miło gawędzi, a ty się denerwujesz  ;). Z tym gazem to już kiedyś zwracałem na to uwagę. A nie licząc jednostek latających pozostałe jednostki terrana zuzywają bardzo mało gazu. To w sumie utrudnienie, bo Zerg musi mieć więcej expów od Terrana. A Stimpak pojawia sie dużo szybciej niż Muty. Rush przyjdzie znacznie wcześniej niż wybuduje sie Spire.
Scourge sie robi, jak się wie, że przeciwnik ma Vessele (nie każdy terran je robi). Raz tak miałem z tym wybijaniem robotników. Nie widziałem żadnych Vesseli, dopóki mi 2 świecące nie wpadły do bazy i nie wybiły wszystkich dronków. Jezu jak bedę miał troche czsu to pooglądam te repy trochę, w sumie będę musiał, aby sie nauczyć kontorwać niektóre builidy.
Zresztą próbuje też grać protossem, bo właśne trochę irytuje mnie fakt, że najlepszą strategia zerga jest wysyłanie ogromnych mas mięsa armatniego bez liczenia się ze stratami. 
Wysłany przez: tropheus
« dnia: Grudnia 03, 2008, 09:28:17 pm »

Nad Tobą i bez stimpacka ma przewagę, więc wiesz. Już mnie denerwujesz! Ogarnij się i przestań pieprzyć głupoty. Jak Ci muty wlecą do bazy, to niby jak wycofasz armię z naturala do maina? Chyba na stimie, który przyspiesza riny. Jak widzisz lury, to niby jak je rozwalisz? Bez stimu nie masz nawet co myśleć. Poza tym w TvZ, jak pojawiają się Vessele, to PRZECIĘTNY Zerg wie, że trzeba robić Spire (jak nie miał do tej pory) i trochę Scrougy mieć! Oglądaj vody/repy dobrych graczy, to zobaczysz, że Twoja gra to zupełne gów*o. A bez expów Zerg nie da rady w late game, ponieważ jednostki Zerga kosztują bardzo dużo gazu. Przechodząc w ultraling, musisz mieć 3 pracujące gazy i sporą nadwychę, żeby zrobić po pieczarze sporo ultrali. Zerg to rasa która zalewa ciągle massą przeciwnika. Jeżeli do tej pory tego nie pojąłeś, to, albo zmień rasę, albo przestań grać w SC!
Wysłany przez: Devourer
« dnia: Grudnia 03, 2008, 08:59:11 pm »

Są i tanie i drogie jednostki. A Irradiate raczej używa się na te droższe (defilery, guardiany, ultraliski czy devourery). Już nie przesadzasz przypadkiem z tym balansowaniem przez 10 lat ? Njaważniejsze to chyba zmieniono za czasów Brood Wara (ceny, wytrzymość struktur czy budynków).
Można Vessele ściagnąć Scourgami, pod warunkiem, ze ma się je akurat w tym momencie. 
To moze mi powiesz w czym ten  ten stimpack w tak wczesnej fazie gry jest tak koniecznie potrzebny tej piechocie (która i tak ma przewagę nad zergiem w tym momencie) ?

Wysłany przez: tropheus
« dnia: Grudnia 03, 2008, 08:23:11 pm »

Otóż to Trydium, chociaż to ja chciałem być pierwszym, który wygarnie temu "gosu" :P.
10 lat balansowania gry to chyba wystarczająca ilość czasu, żeby ją zbalansować doskonale. Ja jak widzę, że Terran rozstawił pusha (gram tossem jak coś), to nie mówię, że SC jest imba. Staram się oglądać repy/vody dużo lepszych graczy i patrzeć jak oni zabierają się za rozwalanie pusha. Samo granie w SC nic nie da. Lepiej grać 2-3 gry dziennie, z których wyciągniemy wnioski i zaczniemy poprawiać naszą grę, niż grać 40 gier dziennie (pozdro Rico :P) i nic z nich nie wynieść. Devourer, pooglądaj, potrenuj i dopiero wtedy się wypowiadaj, bo jak narazie to gadasz głupoty.
Wysłany przez: Trydium
« dnia: Grudnia 03, 2008, 08:01:14 pm »

Devourer expowanie Zerga jest lepsze bo oprócz budynku do którego znosi się surowce dostawiasz za jednym zamachem kolejną "fabrykę" wojska.
Zastanów się nad tym co piszesz O_o Jak Vessele używają Irradiate na siebie i latają ci nad wojskiem to jaki problem zjeść je Scourge'ami? A jeśli nie latają to nie mają na sobie Irradiate i chowają się za liniami swojej piechoty.
Nie zwalaj tego, że nie umiesz grać na mechanikę gry bo była balansowana przez prawie 10 lat i Stimpack, Irradiate i inne umiejętności łącznie z jednostkami pojawią się dokładnie tak szybko jak to konieczne. Ja cię proszę przestań mądrkować dopóki nie nauczysz się trochę grać, a jak masz kłopoty to proś o pomoc zamiast rzucać "rzyciowymi" mądrościami w stylu "Żadna jednostka Zerga nie przeżyje Irradiate", bo zapominasz (akurat tutaj), że jednostki Zerga są TANIE i szybko się wylęgają.