Wysłany przez: Trydium
« dnia: Listopada 27, 2008, 09:47:47 am »Zerg Build Orders
Fast Expands (Szybkie ekspansje)
9 Hatchery 9 Pool
9 Overlord,
9 Hatchery w ekspansji,
9 Spawning Pool,
Przy 11 Dronach zacznij oszczędzać larwy
11 Extractor
10 Zerglingi (z ośmiu larw, do 18/18)
9 Hatchery 11 Pool
9 Overlord,
9 Hatchery,
11 Spawning Pool,
Przy 12 Dronach zacznij odkładać larwy,
Jak skończy się Spawning Pool maksuj Zerglingi do 18/18
12 Hatchery 11 Pool
9 Overlord,
12 Hatchery,
11 Spawning Pool,
13 Extractor,
12 Zerglingi do 18/18,
18 Overlord.
Universalne Build Ordery
9 Pool Speedling do wszystkich match-upów.
9 Pool,
9 Extractor,
8 Overlord,
8 Drone.
Kiedy Extractor zostanie ukończony wyślij doń 3 Drony,
Kied Pool i Overlord zostanę wykonane (powinno być mniej więcej w tym samym czasie) zrób 6 kundli.
Kiedy gaz dojdzie do 88 odsuń pierwszą Dronkę od gazu, przy 96 następną a przy 104 ostatnią.
Zrób speed upgrade dla Lingów (hotkey: M).
Naciskaj i harrasuj wroga!
Zerg vs Protoss
3 Hatch Muta (BO może być różny w detalach ale ogólnie pozostaje taki sam.)
12 Hatch,
11 Pool,
13 Hatch.
Rób Dronki albo odkładaj je na 8 Zerglingów ale upewnij się, że będziesz miał przynajmniej dwa pieski do robienia zwiadu i zabijania zwiadowców wroga.
Extractor,
Pierwsze 100 gazu to Lair,
Lair w połowie mutowania, stawiasz drugi extractor,
Lair zrobiony, robisz Spire,
Przez cały czas pompuj Drony a Sunki buduj tylko wtedy kiedy będzie to KONIECZNE.
Kiedy będziesz miał jakieś 30-35 kontroli (zależnie od tego ile postawisz Sunkenów) zrób dość Overlordów na kontrolowanie 9 Mutalisków i odkładaj larwy,
Kiedy Spire skończy się mutować robisz 9 Mualisków i lecisz szarpać wroga.
Overpool (3 hatch)
9 Overlord,
9 Pool (podczas gdy Overlord ciągle się buduje).
Zrób 3 Drony,
11 Hatch.
Rób Zerglingi do 15/18
15 Hatch.
[Przynajmniej jeden powinen być w ekspansji]
4 Hatch przeciw... (Kontra na szybką ekspansję Protossa)
12 Hatch (w naturalu),
11 Pool,
13 Hatch (możesz go postawić w następnej ekspansji),
18 Hatch (jeśli trzeci Hatch nie był postawiony w ekspansji to ten już powinien),
18 Extractor.
17 Overlord,
Zrób tylko tyle Zerglingów żeby poradzić sobie z harassem Zealotów, a tak to pompuj Drony.
I teraz, albo przy 50 gazu zrób Hydralisk Den, albo upgrade do naziemnego armoru (Evolution Chamber zacznij budować w tym samym czasie co zaczniesz wydobywać gaz) potem Lair przy kolejnych 100 gazu i speed dla Zerglingów przy kolejnych 100 gazu. Potem albo robisz mass Hydra żeby naciskać na wroga albo robisz Zerglingi żeby poradzić sobie z +1 speed Zealotami.
Zerg vs Zerg
12 Hatch przeciwko Zergowi
9 Overlord,
12 Hatch w bazie (nie w ekspansji),
11 Pool,
10 Extractor,
Dronki do 12/18
Zrób Zerglingów do 18/18 potem Overlorda.
Wyślij 3 Drony do gazu jak tylko Extractor zostanie ukończony,
Pierwsze 100 gazu przeznaczasz na Lair (najczęściej),
Drugie 100 gazu przeznaczasz na speed dla Lingów (rzadziej),
Czasami dwa powyższe można zamienić kolejnością.
Masuj Zerglingi i naciskaj na jego rampę/wejście do bazy.
Zerg vs Terran
3 Hatch Muta
Tak samo jak przy Zerg vs Protoss
2 Hatch Lurks
12 Hatch
11 Pool
13 Extractor
Pierwsze 100 gazu wywalasz na Lari
Lair około 65% zmutowany stawiasz Hydralisk Den
200 gazu dajesz na Lurker Upgrade
2 Sunki stawiasz w bazie i lecisz containować Terrana Lurkami
Podstawowe otwarcia dla Zerga, reszta to już tylko zabawa i tak naprawdę nie ma schematu na to jak grać w late game. Musisz reagować na to co widzisz.
Tekst skopiowany z www.gosugamers.net (link do wątku: http://www.gosugamers.net/starcraft/thread/174619), przetłumaczony przeze mnie.
I jeszcze mały słowniczek
Mam nadzieję, że komuś się to przyda
Fast Expands (Szybkie ekspansje)
9 Hatchery 9 Pool
9 Overlord,
9 Hatchery w ekspansji,
9 Spawning Pool,
Przy 11 Dronach zacznij oszczędzać larwy
11 Extractor
10 Zerglingi (z ośmiu larw, do 18/18)
9 Hatchery 11 Pool
9 Overlord,
9 Hatchery,
11 Spawning Pool,
Przy 12 Dronach zacznij odkładać larwy,
Jak skończy się Spawning Pool maksuj Zerglingi do 18/18
12 Hatchery 11 Pool
9 Overlord,
12 Hatchery,
11 Spawning Pool,
13 Extractor,
12 Zerglingi do 18/18,
18 Overlord.
Universalne Build Ordery
9 Pool Speedling do wszystkich match-upów.
9 Pool,
9 Extractor,
8 Overlord,
8 Drone.
Kiedy Extractor zostanie ukończony wyślij doń 3 Drony,
Kied Pool i Overlord zostanę wykonane (powinno być mniej więcej w tym samym czasie) zrób 6 kundli.
Kiedy gaz dojdzie do 88 odsuń pierwszą Dronkę od gazu, przy 96 następną a przy 104 ostatnią.
Zrób speed upgrade dla Lingów (hotkey: M).
Naciskaj i harrasuj wroga!
Zerg vs Protoss
3 Hatch Muta (BO może być różny w detalach ale ogólnie pozostaje taki sam.)
12 Hatch,
11 Pool,
13 Hatch.
Rób Dronki albo odkładaj je na 8 Zerglingów ale upewnij się, że będziesz miał przynajmniej dwa pieski do robienia zwiadu i zabijania zwiadowców wroga.
Extractor,
Pierwsze 100 gazu to Lair,
Lair w połowie mutowania, stawiasz drugi extractor,
Lair zrobiony, robisz Spire,
Przez cały czas pompuj Drony a Sunki buduj tylko wtedy kiedy będzie to KONIECZNE.
Kiedy będziesz miał jakieś 30-35 kontroli (zależnie od tego ile postawisz Sunkenów) zrób dość Overlordów na kontrolowanie 9 Mutalisków i odkładaj larwy,
Kiedy Spire skończy się mutować robisz 9 Mualisków i lecisz szarpać wroga.
Overpool (3 hatch)
9 Overlord,
9 Pool (podczas gdy Overlord ciągle się buduje).
Zrób 3 Drony,
11 Hatch.
Rób Zerglingi do 15/18
15 Hatch.
[Przynajmniej jeden powinen być w ekspansji]
4 Hatch przeciw... (Kontra na szybką ekspansję Protossa)
12 Hatch (w naturalu),
11 Pool,
13 Hatch (możesz go postawić w następnej ekspansji),
18 Hatch (jeśli trzeci Hatch nie był postawiony w ekspansji to ten już powinien),
18 Extractor.
17 Overlord,
Zrób tylko tyle Zerglingów żeby poradzić sobie z harassem Zealotów, a tak to pompuj Drony.
I teraz, albo przy 50 gazu zrób Hydralisk Den, albo upgrade do naziemnego armoru (Evolution Chamber zacznij budować w tym samym czasie co zaczniesz wydobywać gaz) potem Lair przy kolejnych 100 gazu i speed dla Zerglingów przy kolejnych 100 gazu. Potem albo robisz mass Hydra żeby naciskać na wroga albo robisz Zerglingi żeby poradzić sobie z +1 speed Zealotami.
Zerg vs Zerg
12 Hatch przeciwko Zergowi
9 Overlord,
12 Hatch w bazie (nie w ekspansji),
11 Pool,
10 Extractor,
Dronki do 12/18
Zrób Zerglingów do 18/18 potem Overlorda.
Wyślij 3 Drony do gazu jak tylko Extractor zostanie ukończony,
Pierwsze 100 gazu przeznaczasz na Lair (najczęściej),
Drugie 100 gazu przeznaczasz na speed dla Lingów (rzadziej),
Czasami dwa powyższe można zamienić kolejnością.
Masuj Zerglingi i naciskaj na jego rampę/wejście do bazy.
Zerg vs Terran
3 Hatch Muta
Tak samo jak przy Zerg vs Protoss
2 Hatch Lurks
12 Hatch
11 Pool
13 Extractor
Pierwsze 100 gazu wywalasz na Lari
Lair około 65% zmutowany stawiasz Hydralisk Den
200 gazu dajesz na Lurker Upgrade
2 Sunki stawiasz w bazie i lecisz containować Terrana Lurkami
Podstawowe otwarcia dla Zerga, reszta to już tylko zabawa i tak naprawdę nie ma schematu na to jak grać w late game. Musisz reagować na to co widzisz.
Tekst skopiowany z www.gosugamers.net (link do wątku: http://www.gosugamers.net/starcraft/thread/174619), przetłumaczony przeze mnie.
I jeszcze mały słowniczek
- Pool = Spawning Pool
- Speedlingi = Zeglingi z upgrade'em do prędkości
- Speedlots = Zaeloty z upgrade'em do prędkości
- Hatch = Hatchery
- Muta = Mutalisk
- Main = twoja główna baza z którą zaczynasz
- Natural = naturalna ekspansja którą masz zawsze niedaleko wyjścia z bazy
- Mineral = na większości standardowych map w następnej kolejności (co do odległości od maina) masz ekspansję z samymi minerałami
- Contain = blokowanie przeciwnika w jego bazie, bardzo popularne dla Terrana ze względu na czołgi
- Harass = męczenie wroga, przeszkadzanie mu na wszelkie sposoby i denerwowanie go
- Build Order = kolejność budowania kolejnych budynków
- Match Up = czyli kto z kim gra (np. Zerg vs Terran, Terran vs Protoss)
- Cyferka na samym początku linijki mówi ci ile powinieneś mieć zajętej kontroli przy tym konkretnym ruchu, np. 12 Hatch oznacza, że przy kontroli 12/18 powinieneś zbudować następne Hatchery
Mam nadzieję, że komuś się to przyda