StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Maja 15, 2024, 10:38:54 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Modyfikuj wiadomość

Temat:
Ikona wiadomości:

Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek

Wpisz litery widoczne na obrazku:
Skrót nazwy naszego serwisu? (duże litery w StarCraftArea):

Skróty: naciśnij alt+s aby wysłać wiadomość, alt+p aby ją podejrzeć


Podgląd wątku

Wysłany przez: Gantar
« dnia: Lutego 03, 2009, 07:23:24 pm »

Brzmi OK. Dzięki wszystkim za rady i linki. Potrenuję tego build-upa i póki co skupię się na nim, żeby choć  jeden dobrze się grało.

A co radzicie na Terrana? Bo w okolicy 1000-1500 pkt na ICCupie jak zaczynałem to sobie radziłem ale teraz to strasznie często od Terrana dostaję.
Wysłany przez: Euronymous
« dnia: Lutego 02, 2009, 10:48:59 pm »

Hmmm... Wydaje mi się, że na 12 Hatch 11 Pool nie można zagrać Gatewaya przed  Forgem (ale Gateway przec Cannonami owszem) bez przerywania produkcji prob. Gdy wróg dodaje po 12 Hatchu dodatkowe Drony, np. robi 12 Hatch 13 Pool czy jakieś inne dziwactwo w tym stylu, wtedy można spokojnie zrobić gate przed Forgem. Jeśli oponent gra 3 Hatche przed poolem, to w ogóle pomijam (to znaczy pomijałem :P) Forge i robiłem szybkie 2 Gate po expie, ale takie sytuacje są bardzo rzadkie.
Wysłany przez: rafikozor
« dnia: Lutego 02, 2009, 09:53:34 pm »

To czywiście zależy od tego, co robi Zerg. Zazwyczaj techuje z dwóch/trzech hatchy. Generalnie robisz asap Core, pierwsze 100 gazu na cytadelę, następne 150 na StarGate, potem gaz idzie na Corsair i Templar Archives. Oczywiście robiąc zwiad decydujesz, czy robić HT czy DT, PsiStrom czy Leg, czy od razu robić +1 weap czy +1armor. Assimilator stawiasz zaraz po rozpoczęciu GateWay'a. Robotics stawia się zazwyczaj, gdy Zerg wcześnie zaczyna produkcję Hydr i wiesz, że nie zdążysz ze sztormami, albo gdy idzie w szybkie Lury. Jeżeli Zerg stara się ekspić przygotowujesz jakąś formę pusha albo też ekspisz...
Wysłany przez: Devourer
« dnia: Lutego 02, 2009, 09:19:09 pm »

Ja to na ogół grałem ok. 7 Proba Pylon, potem dalej proby, aż się zrobi nadwyżka 150 to Forge i 3 Cannony. Czasem jeszcze Forge, Gateway i 3 Cannony. Widzę, ze strasznie szybko stawiacie drugiego Nexusa, ja dopiero go stawiam po kilku minutach. Chyba to jest największy błąd, bo za późno uzyskuje stabilizacje ekonomiczną aby móc budować większą armię. A po Cybernetic Core co najczęściej stawiacie jako pierwsze: Stargate, Cytadelę czy Robotic Facility ? Ja zawsze jak najszybciej staram sie zbudować Stargate i 1 Corsaira na zwiad.
Wysłany przez: rafikozor
« dnia: Lutego 02, 2009, 08:43:21 pm »

Do jeszcze dopowiedz, że w przypadku 12 hatch 11pool można też zbudować GateWay po Nexusie i przed Forge.
Wysłany przez: Euronymous
« dnia: Lutego 02, 2009, 08:12:27 pm »

Dokładnie. Jak jest overpool, można zagrać:

8 Pylon,
11 Forge,
13 Nexus,
13 Cannon,
13 Cannon.

Na 9 pool trzeba koniecznie:

8 Pylon,
11 Forge,
13 Cannon,
13 Cannon,
Nexus (timing zależy od osobistego stylu :P).
Wysłany przez: Trydium
« dnia: Lutego 02, 2009, 07:24:23 pm »

Z tego co mi chyba Xeron mówił, jak Zerg gra 9 Pool to musisz postawić Cany przed Nexem bo inaczej nie zdążysz, jak jest Overpool to możesz stawiać Nexus jako pierwszy.
Wysłany przez: rafikozor
« dnia: Lutego 01, 2009, 10:59:07 pm »

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=62652
Przejrzyj ten topic. Masz mieć to wykute na blachę. Obudzony w środku nocy masz bez zastanowienia określić położenia Pylonów/Cannonów/Gateów. Oczywiście ustawieniem budynków rządzą pewne zasady, dlatego jest to całkiem łatwe.
Wysłany przez: Rico
« dnia: Lutego 01, 2009, 10:33:46 pm »

To grasz tak samo... Forge na Naturalu i teraz zależy od Zerg'a czy robi 12 Hatch -> 11 Pool to robisz Nexus -> 1 Cannon jeżeli są tylko 4 Zerglingi (+1 Cannon za każde 4 nowe Zerglingi) -> Gate -> Assymilator jeżeli coś innego, bardziej niebezpiecznego na daną chwile (2-3 Cannony then Nexus -> Gate -> Assymilator w mainie)

Ogólnie FE jest najlepszy... ale możesz się pokusić o bardzo wczesne +1 attack timing rush (biorąc pod uwagę BS). Jeżeli chcesz to mogę w jako taki sposób powiedzieć jak to się je.
Wysłany przez: Gantar
« dnia: Lutego 01, 2009, 10:20:55 pm »

Trydium-> No fakt, o tym nie pomyślałem. co prawda z tym bo częściej wygrywałem niż przegrywałem, no ale grałem z ludźmi na podobnym poziomie więc ciężej mi było zauważyć to samemu. ;) Dzięki

Tropheus-> A co jeśli się gra na mapach typu BS?
Wysłany przez: tropheus
« dnia: Lutego 01, 2009, 09:57:04 pm »

http://pl.youtube.com/watch?v=ef_14-t2UpE&feature=related <- gra NonY'ego z losowym gostkiem na necie.
Coś w ten deseń xD. Z początku na pewno łatwo nie będzie, bo to łatwe nie jest, ale z czasem się nauczysz.
Tak btw, to ja często stawiam nexa przed canonami. Wszystko zależy od openingu Zerga. Jak gra agresywnie, to najpierw 2 albo 3 cannony. Jak nie (czyli 12 hatch 11 pool) to nexa można spokojnie stawiać przed canonami, a zamiast 2 canona można postawić gate'a.
Wysłany przez: Trydium
« dnia: Lutego 01, 2009, 09:50:20 pm »

Każdy średni Zerg cię rozjedzie bo w momencie w którym zobaczy coś takiego zacznie expować jak szalony a ty nie będziesz miał jak temu przeciwdziałać. Jak boisz się rushującego Zerga w 1v1 zrób pylon w naturalu (nie mainie), tam dopiero Forge, Cannony i ew. Gateway a potem rób Nexa.
Wysłany przez: Gantar
« dnia: Lutego 01, 2009, 09:39:45 pm »

Chciałbym żebyście konkretnie powiedzieli co sądzicie o takim jednym buildzie. W sumie wyszedł trochę na poczekaniu i sam nie wiem jak bardzo jest cienki :P
Zaczęło się od tego, że często grywałem z Zergami, którzy rushowali. Zealot nie dawał sam rady, probami też bywało ciężko a często kończyło się to tak, że traciłem pylon. Tak, wiem, że wynika to z mojej słabej gry no ale coś musiałem na to wymyślić. Więc zamiast gate, stawiałem forge a zamiast zeta cannon. Wszystko to tuż przy nexusie i probach. Dopiero potem gate i zetafony po złotówce. Początkowe zerglingi odstraszało to skutecznie, a poza tym miało się już początki zabezpieczenia przed wjazdami mutasów. Teraz pytanie: Czy jest sens coś takiego grać? Czy przy takim bo lepszy zerg mnie rozwałkuje jak chce? Czy jest to niepotrzebna strata czasu i kasy an początku rozgrywki?

Zapewne tego typu rozwiązania już się pojawiały, może sami takie graliście/widzieliście. Więc jakby ktoś powiedział konkretniej z czym to się je to byłoby fajnie ;)
Wysłany przez: tropheus
« dnia: Grudnia 06, 2008, 11:03:54 pm »

Ogólnie to jak byś się wbił do mnie lurami, to byś dostał storma. Stosuję wersję fe zrobioną przez Xerona, więc reszty domyśl się z posta wyżej.
A co do PvP, to ostrożny toss przed rivem zrobi obsa. Jak ma dobry timing, to obs podleci na rampę chwilę przed przyjściem DT lub chwilę po.
Wysłany przez: Euronymous
« dnia: Grudnia 06, 2008, 10:58:49 pm »

Powiem ci, że NIGDY bym nie przegrał z Lurker rushem. Moje buildy konstruuję tak, by być bezpiecznym przed takimi rzeczami.