LarvaRasa: Zerg
Budowany z: N/A
Mutuje z: N/A
Mutuje w: N/A
Typ: Biologiczny
Rola: N/A
Atakuje: N/A
Uzbrojenie: N/A
KOSZTA:Minerały: 0
Vespene Gas: 0
Supply: 0
Czas budowy - 0 sek.
STATYSTYKI:Wytrzymałość: 35
Tarcze: 0
Pancerz: 10, N/A
Energia: 0
Tier: 0.0
Obrażenia: 0
Dodatkowe obrażenia: N/A
Prędkość ataku: 0
Zasięg: N/A
Klawisz: N/A
OPIS:Larwy stanowią podstawę wszystkich jednostek, a potem i budynków Zergów. Z racji małej ilości punktów życia oraz braku możliwości ataku, są wrażliwe na wszelkie ataki.
UMIEJĘTNOŚCI: - "Morph" (Aktywny, koszt zależny od jednostki) - pozwala larwie przekształcić się w dowolny typ jednostki. Jednakże, gracz musi posiadać odpowiednie budynki, żeby mutować larwy w bardziej zaawansowane jednostki.
DroneRasa: Zerg
Budowany w: N/A
Mutuje z: N/A
Mutuje w: N/A
Typ: Biologiczny
Rola: Naziemny - zbieranie surowców/budowanie struktur
Atakuje: Naziemne
Uzbrojenie: Brak
KOSZTA:Minerały: 50
Vespene Gas: 0
Supply: 1
Czas budowy: 0 sek.
STATYSTYKI:Wytrzymałość: 40
Tarcze: 0
Pancerz: N/A
Energia: 0
Tier: 0.0
Obrażenia: 5
Dodatkowe obrażenia: N/A
Prędkość ataku: 0
Zasięg: Bezpośredni
Klawisz: N/A
OPIS:W armii Zergów to Truteń (Drone) stawia wszelkie budynki, mutując się w nie; Trutnie także zbierają minerały oraz gaz do zaopatrywania reszty armii. Są słabo uzbrojone, mogą się obronić przed słabymi jednostkami.
UMIEJĘTNOŚCI: - "Burrow" (Aktywny, Brak) - wszystkie jednostki Zergów mogą ewoluować, żeby zakopać się w podziemiach, by uniknąć wykrycia
- "Morph" (Aktywny, Koszt zależny od struktury) - Truteń może zmutować się w przeróżne struktury Zergów, stając się częścią Zergowskiej infrastruktury
- "Gather" (Aktywny, Brak) - używając kolców przyczepionych do ich ciał, Zergowskie Trutnie mogą wydobywać Minerały oraz Gas Vespeński
OverlordRasa: Zerg
Budowany w: N/A
Mutuje z: N/A
Mutuje w: N/A
Typ: Biologiczny
Rola: Powietrzny - Zaopatrzenie (Supply)/Detekcja
Atakuje: Naziemne
Uzbrojenie: Brak
KOSZTA:Minerały: 100
Vespene Gas: 0
Supply: 9
Czas budowy: 0 sek.
STATYSTYKI:Wytrzymałość: 200
Tarcze: 0
Pancerz: N/A
Energia: 0
Tier: 1.0
Obrażenia: 0
Dodatkowe obrażenia: N/A
Prędkość ataku: 0
Zasięg: N/A
Klawisz: N/A
OPIS:Overlord to powolna jednostka latająca, która wykrywa jednostki niewidzialne oraz kierują przepływem informacji w Roju. Są niezbędne w armii, ponieważ zajmują się zaopatrywaniem jednostek.
UMIEJĘTNOŚCI: - "Slime" (Aktywne, N/A) - Overlord rozprzestrzenia śliską substancję nad minerałami, blokując je przed wydobyciem. Śluz może zostać zniszczony dzięki ciągłemu atakowi.
- "Morph to Overseer" - Overlord posiada możliwość przekształcenia się w potężniejszą wersję samego siebie, posiadającym więcej umiejętności, nazywaną Overseer'em.
ZerglingRasa: Zerg
Budowany w: N/A
Mutuje z: N/A
Mutuje w: N/A
Typ: Biologiczny
Rola: Naziemny - podstawowa jednostka szturmowa
Atakuje: Naziemne
Uzbrojenie: Brak
KOSZTA:Minerały: 50
Vespene Gas: 0
Supply: 0
Czas budowy: 0 sek.
STATYSTYKI:Wytrzymałość: 35
Tarcze: 0
Pancerz: N/A
Energia: 0
Tier: 1.0
Obrażenia: 5
Dodatkowe obrażenia: N/A
Szybkość ataku: 0
Zasięg: Bezpośredni
Klawisz: N/A
OPIS:Pierwszą dostępną jednostką bojową Zergów jest Zergling. Dzięki temu, że w jednym jaju są dwa osobniki, można stworzyć dużą ich ilość w krótkim czasie. Są wykorzystywane do podstawowych ataków, a do tego, mogą zostać użyte w jednym z najszybszych szturmów w grze.
UMIEJĘTNOŚCI: - "Burrow" (Aktywny, Brak) - wszystkie jednostki Zergów mogą ewoluować, żeby zakopać się w podziemiach, by uniknąć wykrycia
- "Baneling Form" (Aktywny, N/A) - Zmienia Zerglinga w toczącą się, samobójczą jednostkę zadającą duże obrażenia
RoachRasa: Zerg
Budowany w: N/A
Mutuje z: N/A
Mutuje w: N/A
Typ: Biologiczny
Rola: Naziemny - Ciężka Jednostka Obronna
Cele: Naziemne
Uzbrojenie: Needle Spines
KOSZTA:Minerały: 75
Vespene Gas: 25
Supply: 1
Czas budowy: 23 sek.
STATYSTYKI:Wytrzymałość: 90
Tarcze: 0
Pancerz: N/A
Energia: 0
Tier: 1.5
Obrażenia: 10
Dodatkowe obrażenia: +3, jednostki opancerzone
Prędkość ataku: 3
Klawisz: N/A
OPIS:Roach jest formą Zerglinga, która wyewoluowała z domowego karalucha. Posiada wiele cech wspólnych z tym owadem, mimo iż - jak on - nie przetrwa eksplozji atomowej. Tkanka Roach'a regeneruje się w niezwykle szybkim tempie, a do tego posiada wytrzymały pancerz. Roach nie atakuje zbyt szybko, jednakże jego zdolności pozwalają mu nie zważać na to i podejmować walkę z wieloma przeciwnikami jednocześnie.
UMIEJĘTNOŚCI: - "Burrow" (Aktywny, Brak) - wszystkie jednostki Zergów mogą ewoluować, żeby zakopać się w podziemiach, by uniknąć wykrycia
- "Regeneration" (Pasywny, Brak) - dzieląc umiejętności ze zwykłymi owadami, Zergowskie Roach'e potrafią się regenerować w tempie 15 punktów życia na sekundę, pozwalając sobie na lekceważenie wielu ataków.
HydraliskRasa: Zerg
Budowany w: N/A
Mutuje z: N/A
Mutuje w: N/A
Typ: Biologiczny
Rola: Naziemny, P-naziemna/P-powietrzna jednostka szturmowa
Cele: Naziemne i powietrzne
Uzbrojenie: Needle Spines
KOSZTA:Minerały: 100
Vespene Gas: 100
Supply: 2
Czas budowy: 33 sek.
STATYSTYKI:Wytrzymałość: 80
Tarcze: 0
Pancerz: N/A
Energia: 0
Tier: 2.0
Obrażenia: 13
Dodatkowe obrażenia: +3, jednostki opancerzone
Prędkość ataku: 0
Zasięg: 6
Klawisz: N/A
OPIS:Hydralisk, od kiedy zmienił się w Zerga, wzbudza strach na wiele sposobów. Jest silnym wojownikiem, który w walce używa zabójczych kolców, którymi miota ze śmiertelną precyzją. Jest to zarazem jedna z najważniejszych jednostek Roju, którą można spotkać niemal w każdej bitwie.
UMIEJĘTNOŚCI: - "Burrow" (Aktywny, Brak) - wszystkie jednostki Zergów mogą ewoluować, żeby zakopać się w podziemiach, by uniknąć wykrycia
CorruptorRasa: Zerg
Budowany w: N/A
Mutuje z: N/A
Mutuje w: N/A
Typ: Biologiczny
Rola: Powietrzny - Lotniczy Myśliwiec Przewagi
Cele: Powietrzny
Uzbrojenie: Corrup
KOSZTA:Minerały: 100
Vespene Gas: 75
Supply: 2
Czas budowy: 0 sek.
STATYSTYKI:Wytrzymałość: 100
Tarcze: 0
Pancerz: N/A
Energia: 0
Tier: 0.0
Obrażenia: 7
Dodatkowe obrażenia: +6, jednostki opancerzone
Prędkość ataku: 0
Zasięg: 4
Klawisz: N/A
OPIS:Corruptor Zergów to latająca jednostka, która posiada przydatne zdolności. Atakując, nie powoduje dużych zniszczeń, lecz powoduje zbieranie się na wrogiej jednostce lepkiej substancji. Powoduje to rozrost dziwnej mutacji na okręcie nieprzyjaciela, która powoli przejmuje kontrolę nad nim, co spowoduje, że zacznie ona strzelać do swoich niedawnych sojuszników. Jednakże, traci ona za to możliwość przemieszczania się.
UMIEJĘTNOŚCI: - "Corrupt" (Pasywny, N/A) - ta pasywna zdolność pozwala Corruptor'owi na "zainfekowanie" wrogich jednostek i obrócenie jej przeciwko jej sojusznikom.
MutaliskRasa: Zerg
Budowany w: N/A
Mutuje z: N/A
Mutuje w: N/A
Typ: Biologiczny
Rola: Powietrzny - Latający myśliwiec wsparcia
Cele: Naziemne, powietrzne
Uzbrojenie: Glave Wurm
KOSZTA:Minerały: 100
Vespene Gas: 100
Supply: 2
Czas budowy: 33 sek.
STATYSTYKI:Wytrzymałość: 120
Tarcze: 0
Pancerz: N/A
Energia: 0
Tier: 0.0
Obrażenia: 9
Dodatkowe obrażenia: N/A
Prędkość ataku: 3
Klawisz: N/A
OPIS:Mutalisk to lekki myśliwiec Zergów, który za pomocą niebezpiecznych pocisków, może atakować wielu wrogów jednocześnie..
UMIEJĘTNOŚCI: - "Attack Bounce" (Pasywna, Brak) - Glave Wurm, głowna broń Mutaliska, odbija się od wrogich jednostek, zadając obrażenia maksymalnie trzem przeciwnikom na atak. Każde "odbicie" zadaje stosunkowo mniej obrażeń, ale obrażenia zbierają się w dużych bitwach.
-"Morph into Swarm Guardian" (Aktywna, N/A) - Mutalisk może przekształcić się w zupełnie nową bombardującą jednostkę nazywaną Strażnikiem Roju (Swarm Guardian)
Nydus WormRasa: Zerg
Budowany w: N/A
Mutuje z: N/A
Mutuje w: N/A
Typ: Biologiczny
Rola: Naziemny - Transport jednostek
Cele: Nie atakuje
Uzbrojenie: Brak
KOSZTA:Minerały: 100
Vespene Gas: 100
Supply: 0
Czas budowy: 0 sek.
STATYSTYKI:Wytrzymałość: 200
Tarcze: 0
Pancerz: 1, N/A
Energia: 0
Tier: 0.0
Obrażenia: 0
Dodatkowe obrażenia: N/A
Prędkość ataku: 0
Zasięg: N/A
Klawisz: N/A
OPIS:W pierwszym Starcraft'cie, Nydus Canals umożliwiały jednostkom Zergów błyskawiczne przemieszczanie się po mapie. Nydus Worm pozwala nam na zobaczenie, jak powstają takie kanały. Gdy Worm jest gotowy, rozwiera swe szczęki ku górze, dzięki czemu małe Zergowskie jednostkie mogą się szybko poruszać wewnątrz jego ciała.
UMIEJĘTNOŚCI:N/A
http://www.starcraftzone.com/game-information/starcraft-2-units/zerg/