StarCraft Area Forum

Miejsce dla was => Mapki, kampanie => Wątek zaczęty przez: Zardon w Grudnia 30, 2009, 12:18:12 pm

Tytuł: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Zardon w Grudnia 30, 2009, 12:18:12 pm
Witam. Chciałem zademonstrować kampanię stworzoną przeze mnie  ;). Fabuła ma miejsce PO kampanii Brood Wara i dotyczy (może niezbyt oryginalne, ale...) niedobitków z Braxis. Testowałem każdą z tych mapek starając się, żeby były one niezłą zabawą dla doświadczonych graczy  :) (po co robić kampanie dla nowicjuszy skoro takowe zawiera oryginalny SC). Nie patrzcie krzywo na kampanie po pierwszej planszy... ta celowo jest na niskim poziomie trudności. Starałem się, żeby każda kolejna była trudniejsza od poprzedniej, chociaż dla niektórych np. szósta może być mniej wymagająca od trzeciej.
Życzę miłej zabawy i czekam na opinie.

Oto moja kampania:

http://www.sendspace.pl/file/f5c974d2667eda3b5895465

Nazwałem ją: "I Terran Krwawy Młot", ponieważ jeśli uznacie, że jest w miarę dobra, mogę zrobić kontynuacje (mam kilka pomysłów). Pozdrawiam  :).



Der_SpeeDer: polskie znaki! Przecinki! Na razie masz u mnie kredyt, ale następne takie posty będą już nosiły ślady moderacji, a w razie braku poprawy będę po prostu wyrzucał.
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Grudnia 30, 2009, 01:38:50 pm
A ja powiem, to co zawsze mówię, w takich przypadkach: POLSKIE ZNAKI! Człowieku, przeczytaj najpierw regulamin, a potem się rejestruj. Nie odwrotnie!
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Zardon w Grudnia 30, 2009, 04:04:16 pm
Polskie znaki? Przecież i tak SC ich nie odczyta  :-\. Przynajmniej "ł" nie odczytuje xd.
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Mateusz w Grudnia 30, 2009, 04:31:07 pm
<hahaha>

Zardon, Tropheusowi chodziło, o używanie polskich znaków na forum ^^. Nie w SC :)
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Rico w Grudnia 30, 2009, 07:15:29 pm
Fajna kampania, ale popracuj nad terenami w następnej. I nie wiem, czy to jest niedoróbka, czy twoje zamierzenie, ale gdy się uprzesz w misji, gdzie masz zabić Cerebrate'a, to i tak go zabijesz bez użycia bomb. ;p


Der_SpeeDer: całkowity brak przecinków w tekście. Podpowiedź: klawisz ponad prawym altem, nieco na lewo, nie jest tylko do ozdoby.
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Zardon w Grudnia 30, 2009, 07:50:36 pm
Fajna kampania ale popracuj nad terenami w następnej. I nie wiem czy to jest nie doróbka czy twoje zamierzenie ale gdy się uprzesz w misji gdzie masz zabić cerebrate'a to i tak go zabijesz bez użycia bomb. ;p

Wiem o tym  :). To było celowe. Twoja misją jest: "Find a way to kill Cerebrate" więc albo na chama go rozwalisz siłą ognia albo jeśli masz większe ambicje: kombinujesz  ;).
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Mateusz w Grudnia 30, 2009, 08:19:35 pm
Hm... To i Ja, w to zagram xD.

EDIT: Dude... Sorry, ale zagrałem w dwie, pierwsze kampanie i jakoś nie mogłem ciągnąć tego dalej xD
Przede wszystkim, teren. Już Ci wspominali o tym forumowicze nasi i ja to raz kolejny powiem, abyś wziął sobie to "do serca" xD.
No cóż, aby mieć więcej do powiedzenia, trzeba więcej przejść tych misji... Spróbuję się za nie zabrać :).
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Grudnia 31, 2009, 02:03:09 pm
Pomysł na kampanię jest fajny, kilka smaczków wywołuje uśmieszek, ale teren niszczy ogólne wrażenie. Sytuacje typu "podchodzę samym Firebatem, a gada Marine" też sprawy nie ratują, a szkoda, że podobne niedoróbki są częste. Widzę też, że to nie StarEd.
Widać też, że znasz się na fabule Starcrafta i roli jednostek za co duży +. Ogólnie iż nie przepadam za Terrem grało się ok. Osobiście dałbym 75%(kocham motywy z duranem i hybrydami i nigdy mi się nie znudzą!).
Rada: popraw to(no chociaż teren:D) i wrzuć od nowa .

NO I ZDECYDUJ SIĘ W JAKIM JĘZYKU PROWADZISZ KAMPANIE!
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Zardon w Stycznia 01, 2010, 10:36:58 am
To ten teren naprawdę jest taki tragiczny ? Hmm... skoro tak twierdzicie, to popracuję nad tym  ;) (mimo, iż póki co jak na moje oko: teren ujdzie... moglibyście mnie jakoś nakierować dokładniej jaki popełniam błąd odnośnie terenów ?).

NO I ZDECYDUJ SIĘ W JAKIM JĘZYKU PROWADZISZ KAMPANIE!

Zapewne chodzi Ci o "Bad to the bone" i "Deja vu"... to tylko nazwy misji... symboliczne :). Z tym, że w tej pierwszej wyżej wymienionej mamy kawałek utworku, który osobiście lubię i który pasuje mi do głównego bohatera. Poza tym kampania jest całkowicie po polsku xP.


Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Belwar w Stycznia 01, 2010, 09:33:15 pm
kampania jest całkowicie po Polsku xP.

A cele misji? :D Jeśli już tak zależy ci  na międzynarodowości kampanii to zrób dwie wersje ^^.

A ode mnie jeszcze dorzucę, że kiedy kończy się 1. misja, Montag coś tam mówi dokładnie w tym samym momencie, gdy pojawia się okienko "victory". Niezbyt ładnie to wygląda.

W tej samej misji znajdujemy neutralne, niebieskie jednostki. Powinny mieć jakiś cel, a one tylko stoją (chyba że nie odkryłem jakiegoś sikreta ;P)
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Mateusz w Stycznia 02, 2010, 01:09:07 am
Belwar, "sikretem" jest to, że można je przejąć, w "sikretny" sposób, a mianowicie przez "wejście" Marine'a do pojazdu :).
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Belwar w Stycznia 02, 2010, 10:38:51 am
O kurde, a ja podszedłem Firebatem i je rozwaliłem przezornie :D.
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Zardon w Stycznia 02, 2010, 11:26:46 am
Aha, cele misji xD. Heh, nie myślałem, że to robi jakąś różnicę  :D, a po angielsku ładniej wyglądają xD.
Ten sikret o niebieskich jednostkach jest wyjaśniony... zależy z której strony wyruszasz na wroga  ;) (zresztą można się było domyśleć, że pozostawione na śniegu vulture i tanki da się wykorzystać x) ). Co do zakończenia 1. misji i tekstu Montaga w momencie "victory" to masz całkowitą rację - powinienem to zmienić... i zmienię.

Panowie, żeby nie przedłużać. Powiedźcie mi czy coś z tej kampanii  będzie, czy uważacie że mogę tworzyć dalej. Jeśli tak to wymieńcie mi po kolei błędy i to co muszę poprawić w tej obecnej i czego unikać w następnej.
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Der_SpeeDer w Stycznia 02, 2010, 05:39:48 pm
Kiedy wszedłem na link, żadnego pliku nie znalazłem. Ile razy można powtarzać, aby pliki załączać do postów, bo wrzucone na jakiejś stronie po kilku dniach znikają?

Co do tego, czy się nadaje, to ja poddawałem oficjalnie poprzednie kampanie testom. I bodaj ja ze wszystkich tu obecnych mam największe doświadczenie, jeśli o to chodzi, niezbyt skromnie się chwaląc. Ale decyzja zależy od admina.


Aha, cele misji xD. Heh, nie myślałem, że to robi jakąś różnicę  :D, a po angielsku ładniej wyglądają xD.

Nie. Wcale nie wyglądają ładniej. Dodawanie makaronizmów do polskich tekstów, co wielu innych autorów również robi, też nie pozwala wcale na podnoszenie poziomu całości.
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Stycznia 03, 2010, 05:58:14 pm
Pytałeś, co dokładnie poprawić. Proszę:

- Mury w 3 mapce_(miłe zaskoczenie z randomowym spawnem): po pierwsze takie bazy powinny być symetryczne, jeśli nie, chociaż mieć PROSTE ściany.
- Misja, gdzie trzeba zabić High Templara: postaw go gdzieś w bazie i zrób triggera, że jak go nie będzie w tym miejscu, to go tam teleportuje_(czy coś, byle nie stał sam), bo przeszedłem to, lecąc vesselem, rzucając EMP i Irradiate_(za pierwszym razem 1:34).
- Hybrydy: są fajne, ale niektóre wyglądają po prostu głupio_(ling ze Scoutami i arbem nad sobą). Widziałem też, jak otworzyłem mapkę, całkiem sporo hybrydek, ale w grze pojawili mi się tylko DT i ling_(specjalnie czekałem pół godziny), radzę to sprawdzić.
- Rozstawienie budynków (!!!): jeżeli używasz czegoś innego niż StarEdit, to używaj wyrównania do siatki, bo nic nie można postawić w tych bazach, a szczególnie wkurzają gejzery.
- 3 plansza: jak wysyłasz te Wraithy, to zrób to tak, żeby nie latały w kółko, bo to głupio wygląda, użyj np. wysłania na random missions, a po minucie punkt zbiorczy czy coś, no i wyłącz w tej mapie kompowi burrowa (zakopał się lingiem w rogu mapy i się dziwiłem, że Durek nic nie gada (szukałem 20 minut, rozwalając turrety po całej mapie ;/), albo ustaw warunek, że nie 0 unitów kompa tylko np. at most 5 :P, to pomoże na takie sytuacje.
- Motyw z ciałem Fenixa i nim samym, nawet ciekawy, ale wymyśl, jak je znaleźli czy namierzyli i dlaczego tyle przetrwało_(bo jakoś sobie nie wyobrażam trupa i wraku Dragoona, które przetrwały tyle czasu w samym środku roju Zergów i jest tylko lekko uszkodzone) ;]
- Nexus Zeratula, to jest po prostu dziwne i mi się nie podobało :P.
- Pierwsza misja: lokacje służące do wchodzenia do pojazdów są za duże (zmarnowałem tam 2 marines na vultury, chociaż przeszedłem 3-4cm od nich, to za dużo):P.
Popracuj też na dialogami w tej misji, przeszedłem połowę samym Montagiem i Medicem, a jednak gadał do mnie Marine, chociaż był kilometr dalej :D.

To tyle z tych najbardziej gryzących baboli_(chociaż, raz trafiłem na wręcz poetycko durnawy [nie ma takiego słowa w języku polskim] tekst w dialogu, niestety nie pamiętam, gdzie), ogólnie grało mi się bardzo przyjemnie chociaż z Firebatem z 40dmg to takie trudne nie jest:D. Dobra kampania_(powiedziałbym zaje***a, ale nie lubię Terrana :D).
Znasz rolę jednostek, i fabułę, umiesz ją ładnie wkomponować w tło i to jest twój największy atut (jak na_razie w niewielu kampaniach widziałem to DOBRZE zrobione).

PS: Jeżeli robisz te Hybrydy, to nie może być hybrydy z Reavera_(to robot...). No i po cichu liczyłem, że będzie jakiś wybór, zostać z Duranem czy przejść z Doktorkiem na stronę tossów, ale nie żałuję, bo ładnie to dalej poprowadziłeś.


Der_SpeeDer: ile razy mam to powtarzać, do jasnej ciasnej? Nazwy jednostek, ras, specjali, itd., piszemy z DUŻEJ litery! W ogóle cały post jest po prostu koszmarny pod względem ortograficznym, a o brakach znaków przestankowych nawet mi się już nie chce gadać.

Edit: Wiesz, może tego nie zauważyłeś, ale każdy post czytam na następny dzień i jeżeli wyczaję babola to go poprawiam, a ten post jest tak napisany, gdyż SOBIE NOTOWAŁEM co wypiszę, a że poprawiłeś all zanim dokończyłem to już inna historia:P.
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Zardon w Stycznia 03, 2010, 07:09:04 pm
Dzięki, SirRaspberry  ;).
Na coś takiego właśnie liczyłem. Wezmę się za poprawianie błędów i wstawię poprawioną wersję. Co do hybryd... to prawda, w edytorze kombinowałem sporo, lecz w grze powinien się pojawić DT, ling i Reaver. Reszta Stasis Cells miała po prostu być pusta (pojawiają się stwory, które po chwili mają ginąć - nieudane próby hybryd). Używam SC X-tra Editor, zamiast standardowego StarEdita i stąd te niedociągnięcia z gejzerami  :(.
Sam też się zastanawiałem, czy nie dać wyboru: zostania z Duranem czy z Doktorkiem, ale nie mogłem tak zrobić... to jest część "I". Przewidziane są jeszcze "II" i "III", więc ze względów (powiedzmy) "politycznych" (xD) to musiało się tak skończyć. Dzięki raz jeszcze za szczegółowe wytknięcie moich błędów i cieszę się, że ogólnie Ci się podobało  :).
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Jendi_ w Stycznia 03, 2010, 07:30:02 pm
Po przejściu pierwszej misji (tylko), mam takie uwagi:
- w briefing roomie wstęp do kampanii jest po polsku, a misje po angielsku;
- w briefing roomie pada słowo "wziąść"! Oczywiście powinno być wziąć;
- przed kampanią napisane jest, że misja będzie trudna, a gdy zdobędzie się bazę, to nikt nie atakuje i 10 minut czekasz bezczynnie, aż zrobisz hordę piechoty.

Pochwała: Dobry pomysł z wejściem Marinów do pojazdów.

Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Der_SpeeDer w Stycznia 03, 2010, 09:06:30 pm
No więc?

Czy mogę otrzymać w końcu link do tej kampanii?

Wcześniej zwróciłem uwagę, że tam kampanii nie ma, i nic się nie zmieniło.
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Stycznia 04, 2010, 03:19:41 pm
A ja się cieszę, że chcesz to poprawić i kontynuować, powodzenia. I nie zapomnij o nas jak skończysz bo  chętnie zagram.
Co do tej Reavy, to nie pojawiła mi się mimo godzinnego czekania.

Z tymi nazwami, to może je łącz tak jak ten Stormlisk. Fajniej to brzmi niż takie suche nazwy.
Dla przykładu Dark Templar/Lurker -> Dark Turkler lub Night Turkler.
To tylko propozycja i możesz to po prostu olać :D

Co do tych budynków, to polecam ci StarForge lub ScmDrafta, ale myślę, że w każdym jest guziczek z wyrównaniem do siatki.
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Zardon w Stycznia 04, 2010, 05:00:24 pm
No więc?

Czy mogę otrzymać w końcu link do tej kampanii?

Wcześniej zwróciłem uwagę, że tam kampanii nie ma, i nic się nie zmieniło.

Przepraszam, zapomniałem. Oto i link:

http://www.sendspace.pl/file/91b44827bb526731eccc39f

Wiem. Mówiłeś o wysyłaniu na SCArea, ale plik jest za duży  :(. Jeśli usuną z sendspace'a to wstawię jeszcze raz.
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Der_SpeeDer w Stycznia 08, 2010, 11:44:25 pm
Już mam, dzięki. Sęk w tym, że wyjechałem już do Łodzi, a nie zabrałem ze sobą niestety płytki ze Starcraftem. Co oznacza, że fali krytyki z mojej strony możesz oczekiwać najwcześniej w piątek.

Już teraz mogę jednak powiedzieć, że źle edytujesz tekst w trakcie misji. Najlepszy zdecydowanie jest schemat Blizzardowski:
<10 spacji>IMIĘ MÓWIĄCEGO DUŻYMI LITERAMI
<15 spacji>tekst, zakończony enterem
<15 spacji>dalszy tekst...

W briefingach z kolei imion postaci się raczej nie używa, a jeśli już trzeba, to najpierw imię mówiącego z dużych liter, potem linijka odstępu, i dopiero potem tekst właściwy.
Teren, jak otwieram mapki, faktycznie kiepski. Przypomina mi ten z mojej wczesnej twórczości. Poza tym co i rusz kasuje mi kilkadziesiąt (albo i sto kilkadziesiąt) obiektów (na laptopie w Łodzi nie mam X-tra Editora), co jest zapewne spowodowane używaniem nieprawidłowego edytora. Do budowania baz i stawiania obiektów wybiera się wariant Base Mode, żaden inny.

Bardziej rzeczowa krytyka w weekend.


EDIT: no, wreszcie się dorwałem, i mam "wyniki testów", takie z pierwszego spojrzenia. Moja ocena kampanii niestety nie będzie wysoka, choć generalnie rzecz biorąc, mapki wymogi publikacji spełniają. Całość zdradza jednak liczne braki warsztatowe, w tekstach pojawiają się literówki, błędy interpunkcyjne, a w samych mapkach rozliczne kwiatki pokroju nie służących do niczego ikon, których w ogóle nie powinno być (np. badania dla jednostek, których w danej misji w ogóle nie używamy).

W kwestii poziomu trudności - wyśrubowywanie takowego, aby kampanię adresować do wyjadaczy, w żaden sposób nie tłumaczy absurdu. A ten kilkakrotnie w Twoich mapkach powraca. Najcięższy pojawia się bodaj w trzech pierwszych misjach, kiedy gracz może produkować tylko piechotę, a ty bez żadnych skrupułów zalewasz go całymi grupami Ultralisków - przepraszam, co to ma niby być? Ale to dopiero początek, bo później następuje cała seria już bardziej wyrafinowanych, a zbędnych utrudnień.

Z innych błędów, tzw. powszechnych (znaczy, powtarzających się co misję) - rozmaite makaronizmy językowe jakości kampanii wcale nie podnoszą, a wręcz przeciwnie. Nie podnosi jej również dodawanie z uporem maniaka dźwięku Oka Kilrogga na każdą wypowiedź postaci. Sam tekst, jak już mówiłem, jest nieprawidłowo formatowany. W briefingach totalny chaos, przejawiający się w dysbalansie czasu wypowiedzi, skutkiem czego jedne lecą z prędkością wichru, a inne się wloką, oraz w pozycji, w jakiej usytuowany jest napis "THE END" - jeżeli już chcesz, aby było coś takiego, to chociaż włóż w to odrobinę dbałości i postaraj się, aby napis był wycentrowany na ekranie, a nie wrzucony byle gdzie. Wreszcie, używasz nieprawidłowego edytora, przez co wszystkie obiekty na mapie ustawione są krzywo. Do tego służy, jak już mówiłem, tylko i wyłącznie Base Mode - nic innego!
Sam teren, jak już mówiłem, jest kiepski (choć odrobinę lepszy w późniejszych misjach). Zaś dialogi między postaciami mało lotne (choć widywałem dużo gorsze, również w kampaniach zamieszczonych na SC Area, więc pod tym kątem źle nie jest).

Gdybym miał wskazywać na rozmaite kwiatki z poszczególnych misji:

MISJA 1
- Totalnie niezgrabne podłoże fabularne, skutkiem czego można się zdezorientować. Mowa jest tylko o "jakiejś bazie", a nie ma w ogóle żadnego kontekstu.
- Tak jest, lingi spawnujące się znikąd pod nosem moich jednostek, to jest to, o czym marzyłem! Facet, ty sobie w kulki lecisz? Każesz umieścić na mapie garść jednostek, i nawet nie zadbasz o to, żeby się tam nie zjawiały znikąd? Nie chce ci się nawet "burrow" dołożyć w predefiniowanych właściwościach jednostek?
- W ogóle to zupełnie chybiony jest ten pomysł z ot tak sobie stojącymi żołnierzami, których mamy ratować. Zwłaszcza, że niektórzy z nich są wrzuceni gdzieś, hen daleko. Jakby to była wielka frajda ich szukać. Albo użerać się Ultraliskiem, mając tylko piechotę do dyspozycji.
- Sztucznie powiększona baza Zergów, poprzez dołożenie iluś tam dodatkowych Sunków i Sporów - jeśli atak opiera się na przedzieraniu przez te budynki, po jakimś czasie przestaje to bawić.
- Jeśli dajesz graczowi bazę do przejęcia, a nie może on tego zrobić błyskawicznie poprzez dotknięcie CC (bo je rozwalasz), przydałoby się użyć triggera "give units", żeby oszczędzić niepotrzebnej bieganiny.
- Swoją drogą, sama baza jest rozrzucona w nieładzie, podobnie jak surowce.
- Zerg jest aktywny od samego początku, choć powinien raczej działać dopiero od momentu, kiedy pada CC.
- Brak choćby jednej lokacji pod exp na mapie.
- Pojazdy do przejęcia fajna sprawa, ale lokacje pod ich przejęcie są za duże. Poza tym przydałby się jakiś dźwięk wchodzenia do nich, uatrakcyjniłoby to ten element rozgrywki.
- Nie możesz zbudować Machine Shop, aby dołożyć czołgom Siege Mode, ale te ikonę mają. Tzn. taką szarą. Zdaje się, że z Vulturami i Spider Mines był podobny problem.

MISJA 2
- Od kiedy to na Braxis stacjonowały wojska Konfederacji, że się Montag chwali przynależnością do nich? On to może co najwyżej pochodzić z UED lub Dominium, ze wskazaniem na to pierwsze - nie z Konfederacji
- No właśnie. Dziwne, że wcześniej na to nie wpadli, żeby Cerebrate'a załatwić. Zdaje się, zauważyłeś błąd, ale zamiast coś z tym zrobić, olałeś.
- Jeśli w poprzedniej misji myślałem, że nie da się już bazy i surowców ułożyć w większym nieładzie, ta misja pokazała mi, że się myliłem.
- Pomysł z bombami jest mało intuicyjny, i w gruncie rzeczy wydumany. Ot, Ghost podchodzi do bomby, a w chwilę potem w magiczny sposób teleportuje się ona (inaczej tego nie nazwę) pod nos Cerebrate'a.
- I znowu stoi ot tak sobie garść woja gdzieś na mapie.

MISJA 3
- Baza jest zbudowana niechlujnie i w sposób asymetryczny.
- Podstawowy zarzut pod adresem tej misji to "nuda!".
- Drugi podstawowy zarzut to "absurd"... Mogę robić tylko piechotę, ale za to Zergowie przyłażą nie tylko w gargantuicznych liczbach, ale na dodatek z całymi bandami Ultralisków i Lurkerów. Nie brakuje im też wsparcia lotniczego. Jak już mówiłem - robienie kampanii dla weteranów nie oznacza od razu absurdu.
- W tej misji nie używasz Vesseli, ale ulepszenie Titan Reactor w Science Facility jest.
- Poważny błąd, jakiego, zdaje się, czepił się SirRaspBerry. Jakaś jednostka się gdzieś zawieruszy, i gra stanie w miejscu. A gracz nie ma pojęcia, co się dzieje, bo nie każdy umie grzebać w triggerach. A nawet gdyby umiał, szukanie pojedynczej jednostki po całej mapie to żadna frajda.

MISJA 4
- Grupa Raynora w tłumaczeniu na polski nazywa się "Najeźdźcy Raynora", a nie "Jeźdźcy Raynora". "Riders" to nie jest synonim "Raiders".
- A Konfederacja to skąd się tu nagle wzięła?
- Coś stylowego, phew. Gdybyś puścił Walkirię, to by było coś. Prawie jak w Apocalypse Now. A tak...
- Jeśli chcesz skłaniać gracza do budowania bazy na zgliszczach bazy Zergów, to umieść ją tak, żeby nie trzeba było czekać na zejście Creepu.
- Jaki szczytny cel przyświecał ci w umieszczaniu ważnego obiektu gdzieś za liniami wroga, aby został zniszczony tak przy okazji jakiegoś ataku, i aby gracz nie miał możliwości podesłać tam jakiejś armii?
- Dla mnie bomba. Zaczynam budować bazę od zera, a komp działa na Insane. Chociaż sytuację ratuje fakt, że Zergowie lubią tłuc się między sobą.
- Mapa jest za mała jak na czterech graczy z dużymi bazami. Jeden exp pośrodku mapy to też za mało w takiej sytuacji.

MISJA 5
- Tekst Durana zdecydowanie NIE zabrzmiał przekonująco. Zwłaszcza ten kawałek o tym, że "wycofująca się armia nie walczy zbyt dobrze".
- "Żołnierz" to się pisze inaczej.
- Czołgi są rozłożone, ale składać się nie potrafią.
- Mapa jest skonstruowana w taki sposób, że wystarczy Vessela posłać krawędzią mapy i rzucić Irradiate na delikwenta.
- Baza komputerowego sojusznika jest zbudowana w sposób wymarzony, aby gość sam się zablokował we własnym CC.

MISJA 6
- Jeśli coś ważnego dla rozgrywki ma się stać po upływie określonego czasu, należałoby uprzedzić o tym gracza, np. poprzez dodanie licznika czasu. Tu nie ma nic, co dezorientuje.
- Do conditionów opartych na ilości nie używa się "exactly", nigdy. Masz wtedy zapewnione kilkudziesięcioprocentowe prawdopodobieństwo, że trigger nie zadziała. W przypadku tej misji, Hybrydy nie wylęgły się mimo upływu czasu. Używaj, w zależności od sytuacji, "at least" albo "at most".
- Kolejne wrzucone na siłę utrudnienie, tym razem Scouty i Carriery spawnujące się u wroga z porażającą częstotliwością.

MISJA 7
- Teraz to już naprawdę zdrowo przegiąłeś. Ładujesz graczowi bardzo ograniczoną liczbę oddziałów, po czym każesz mu tym ładować się wprost do bazy Protossa? Który to Protoss ma wszystko, by ci tę małą armię zmasakrować jak przedszkolakowi, a w tym High Templarów z Psionic Stormem, Reavery, Dark Templary, tudzież Arbitry z Stasis Fieldem? Dlaczego ty musisz podkręcać poziom trudności wyłącznie na najbardziej absurdalne sposoby?
- O ile brak intuicyjności w drugiej misji był tylko drobną zawadą, tutaj jest zmorą. Jasne, jak by mi się chciało szukać wszędzie, to w końcu bym znalazł ten Beacon na górze.
- Zjawiska panujące w Nexusie Zeratula są bardziej irytujące, niż ciekawe. Zwłaszcza, że nie ustają po zniszczeniu budynku, skutkiem czego odchodząc stamtąd, trzeba się zmagać z wciąż nadchodzącymi Dragoonami i High Templarami.
- Do tego owe zjawiska powodują zamieszanie w momencie, kiedy następuje rozmowa z Zeratulem, oraz fakt, że wielokrotnie wyświetlał się komunikat o niemożności umieszczenia nowego obiektu na mapie.
- Halo? Mało, że bardzo ograniczonymi siłami trzeba zdobywać bazę Protossów, to jeszcze potem trzeba niedobitkami ładować się do kolejnej, jeszcze większej bazy? Nie słyszałeś może, że kampanie, oprócz oferowania wyzwań, powinny być też user friendly i nie zniechęcać na samo spojrzenie?

MISJA 8
- Kiedy Montag wspomniał w briefingu o Dropshipach, to było od tego momentu oczywiste, że nie przylecą. Piękny samobój, robienie z własnej kampanii tworu przewidywalnego na własne życzenie.
- Zupełna fabularna bzdura z tym odnajdywaniem ciała Fenixa i ożywianiem go. Ta postać zginęła już dwukrotnie, i fundowanie jej kolejnego zmartwychwstania to już jest robienie sobie jaj z odbiorców. Nie wspomnę o całym nonsensie związanym z tym pomysłem, o założeniu, że to ciało tak tam sobie przeleżało, a samego Fenixa zabiło - uwaga - Spawn Broodlings (tak, racja, naprawdę wymarzona przyczyna zgonu na "minimalne obrażenia ciała", swoją drogą).
- Znowu brak licznika czasu, kiedy ten by się przydał.
- Ślamazarne uskryptowienie ostatnich chwil rozgrywki, kiedy to trzeba długo czekać na każdy dalszy krok do przodu i kolejną wypowiedź.


Tak to, oględnie rzecz biorąc, wygląda. Nie wspomniałem jeszcze o fabule, a ta wymaga omówienia w kilku zdaniach.
Po pierwsze, jestem przeciwnikiem umieszczania bohaterów wykorzystywanych jako swoich własnych. No bo, kurczę, ten twój Montag to tak naprawdę wcale nie jest Montag. Tylko twoja własna postać, która z oryginalnym Montagiem ze Starcrafta nie ma wiele wspólnego (a z książkowym Montagiem to jeszcze mniej...). Toleruję to, kiedy amatorski twórca chce po prostu dopisać nowy rozdział do życiorysu istniejącej postaci. Ale ty tego nie zrobiłeś - potraktowałeś rzecz po swojemu.
I tak, lądujemy na Braxis, pośród niedobitków minionych rzezi, którzy zgodnie ze zdrowym rozsądkiem powinni należeć do sił zbrojnych UED - ale dziwnym trafem, coś tam o Konfederacji jest przebąkiwane. Początkowe misje kampanii pod kątem fabuły są po prostu koszmarnie nudne - brak tu jakiejś skonkretyzowanej problematyki czy jasno określonego celu, do którego dążą bohaterowie. To zniechęca do grania, bo przecież fabuła to w kampaniach podstawowy magnes - nie masz pomysłu na fabułę, nie robisz kampanii, proste. Z czasem dopiero jakoś to się rozkręca, kiedy pojawia się Duran, przypadkiem natrafiając na niedobitki wojsk Montaga i wcielając ich do swojej armii. Swoją drogą, zastanawiało mnie tu, co w ogóle sprawiło, że Duranowi tak zależało na wsparciu bandy obszarpańców, jaką ów "Krwawy Młot" (choć wiem, że nie powinienem się tego czepiać, powiem, że nazwa owa jest mało lotna) był. I dalej - w intrydze pojawiają się Hybrydy, i usiłujący przeszkodzić Duranowi Protossi. Potem są najciekawsze chwile fabuły, z kilkoma zwrotami akcji włącznie (przejście Jonesa na stronę Zeratula), i lekki spadek na zakończenie, które jest w sumie łatwe do przewidzenia (wyjąwszy marny motyw z Fenixem, którego się nie spodziewałem, chociaż nie jest on niczym nowym).
Ogólnie mogę fabułę ostrożnie pochwalić. Są jakieś małe bzdurki odnośnie oryginalnej, jest śmiertelnie nudny początek, ale ogólnie OK. In plus.

A wykonanie? Tu niestety twoja kampania leży na większości frontów. Nie jest to może spowodowane przez brak chęci, bo jakieś tam usiłujesz dodawać skrypty dla uatrakcyjnienia misji. Położyłbym to raczej na karb braku doświadczenia. Niestety, przez to wszystko spada grywalność, a wśród głównych czynników znajduje się konstrukcja map, oraz baz Zergów - im dalsza misja, tym więcej tych nieszczęsnych Sunków i Sporów. Zaś bolączką wszystkich baz w ogóle jest kompletny chaos, w jakim te są ułożone. Nie wspomnę już o terenie, na jakim usytuowane są obszary gry - proste, nieskomplikowane, niekiedy wręcz toporne.
Można to streścić tak - nie umiesz budować baz, ani projektować terenu. Co zrobisz z tym fantem, twoja sprawa, musisz jednak wiedzieć, że ów element jest istotny i wpływa na odbiór kampanii. Jak już wspomniałem, źle też formatujesz tekst podczas gry, w przypadku którego najlepiej sprawdza się schemat Blizzardowski:

<10 spacji> IMIĘ MÓWIĄCEGO DUŻYMI LITERAMI
<15 spacji> tekst, zakończony enterem
<15 spacji> dalszy tekst...

Pozostawię bez komentarza brzęczące przy każdej wypowiedzi Oko Kilrogga, które po jakimś czasie zaczynało mnie doprowadzać do szału.
Czy coś z tej kampanii będzie - nie jestem w stanie powiedzieć, ale myślę, że tak. Pod warunkiem dokonania gruntownych poprawek. Mogę natomiast stwierdzić, że zadatki na stworzenie czegoś lepszego masz, bo mimo wszystko odnajdywałem w kolejnych misjach jakieś zalążki postępu - co nakazuje mi wierzyć, że potrafisz się uczyć, jak być coraz lepszym w te klocki, z każdą zrobioną misją.


Regards
Der_SpeeDer
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Zardon w Stycznia 09, 2010, 09:24:12 pm
Aha... no to muszę przyznać, że mi nie żałowałeś krytyki   :-\.
Nie obraź się, ale jak na mój gust przesadzasz z tym formatowaniem tekstu podczas gry. Co to za różnica czy będzie "Gui Montag:" czy "MONTAG:" ? To samo z tekstem "THE END"... no litości, ale to są już na prawdę mało istotne rzeczy.

Masz rację, nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w robieniu kampanii do SC ponieważ to jest pierwsza jaką zrobiłem. Teren bardzo skrytykowaliście... no cóż, mi odpowiadał, postaram się coś z tym zrobić xP.

Literówki i błędy interpunkcyjne... każdemu się chyba zdarza xd.

Co do poziomu trudności to absolutnie się z Tobą nie zgadzam  ;D. Ultrale, Guardiany, Lurkery, insane w 4 misji... i gracz musi sobie z tym poradzić. To samo z misją 7... da się ją wygrać, miała być trudna i jest. Można ją przejść bez Beaconu, a to była tylko mała pomoc z mojej strony. I nie trzeba się ładować do drugiej bazy. Można przecież "unieruchomić" Vessela Ghostem i zabić Goliathami.

Liczniki są zbędne w 6 i 8 mapce. W 6 powiedziane było, że MOŻE się pojawi hybryda, a nie że na pewno.

Zbędne ulepszenia... masz całkowitą rację, mój błąd.
Ta samo z przejmowaniem pojazdów w 1 misji.
Dźwięk z War2... no cóż, niestety nie posiadam tych oryginalnych z SC więc użyłem tych które mam.
Dialogi... no trochę tak, mało lotne. Sorki.

Bomby w 2 misji... masz rację. To duży błąd. Nawet bardzo.

"- Grupa Raynora w tłumaczeniu na polski nazywa się "Najeźdźcy Raynora", a nie "Jeźdźcy Raynora". "Riders" to nie jest synonim "Raiders"." -  ??? No litości... xD

"- Coś stylowego, phew. Gdybyś puścił Walkirię, to by było coś. Prawie jak w Apocalypse Now. A tak..." - ja lubię Bad to the Bone i bardziej mi pasował do mojej wizji Montaga niż Walkirię.

Sam Montag... racja, mogłem go nazwać inaczej żeby był całkowicie moją postacią.

"- Zerg jest aktywny od samego początku, choć powinien raczej działać dopiero od momentu, kiedy pada CC." - cieszę się że był aktywny.

"- Do conditionów opartych na ilości nie używa się "exactly", nigdy. Masz wtedy zapewnione kilkudziesięcioprocentowe prawdopodobieństwo, że trigger nie zadziała. W przypadku tej misji, Hybrydy nie wylęgły się mimo upływu czasu. Używaj, w zależności od sytuacji, "at least" albo "at most"." - znów moja odpowiedź: MOGĄ się pojawić, a nie MUSZĄ.

"- Zjawiska panujące w Nexusie Zeratula są bardziej irytujące, niż ciekawe. Zwłaszcza, że nie ustają po zniszczeniu budynku, skutkiem czego odchodząc stamtąd, trzeba się zmagać z wciąż nadchodzącymi Dragoonami i High Templarami." - a nie wpadłeś na pomysł zniszczenia owych samolotów ? xd

I na koniec Fenix... Fakt, dwa razy zginął i wygląda na to że trzeci raz miał wrócić do życia. Pozornie. To byłoby tylko ciało Fenixa, a nie on sam. Poza tym jak wspomniał SirRaspBerry: nie wyjaśniłem dlaczego ciało Fenixa jest w dobrym stanie mimo upływu czasu. Racja, nie zrobiłem tego, postaram się zrobić.

Oczywiście szczerze wziąłem sobie do serca wszystkie uwagi i postaram się poprawić obecną kampanię na ile się da, a do następnej zastosować się do Waszych uwag. Dziękuję za spędzony nad kampanią czas i szczegółowe opisy moich błędów  :).
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Der_SpeeDer w Stycznia 09, 2010, 11:12:15 pm
Aha... no to muszę przyznać, że mi nie żałowałeś krytyki   :-\.

Przecież mówiłem, że to ja byłem od krytykowania kampanii, jakie ludzie nadsyłają na SC Area - czego się więc spodziewałeś?
Jak Matic ostro krytykował moje kampanie, to przejąłem od niego wiedzę, czego się czepiać i w jaki sposób.

Nie obraź się, ale jak na mój gust przesadzasz z tym formatowaniem tekstu podczas gry. Co to za różnica czy będzie "Gui Montag:" czy "MONTAG:" ?

Taka, że sformatowany poprawnie tekst będzie o wiele bardziej czytelny i o wiele bardziej estetyczny.

To samo z tekstem "THE END"... no litości, ale to są już na prawdę mało istotne rzeczy.

Te "mało istotne rzeczy" pokazują stosunek autora do kampanii. Jeżeli ci się nie chce jej dopieszczać, to zostanie to odebrane jako olewka. A to żaden powód do dumy. Wrzucony gdzieś - byle gdzie - napis końcowy w briefingu wygląda niechlujnie i od razu pokazuje, że autorowi się nie chciało dopinać kampanii na ostatni guzik.

Masz rację, nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w robieniu kampanii do SC ponieważ to jest pierwsza jaką zrobiłem. Teren bardzo skrytykowaliście... no cóż, mi odpowiadał, postaram się coś z tym zrobić xP.

No, bo opiszę ci, jak ów teren wygląda:
Ot, najpierw sobie walnę miejsca, gdzie są bazy graczy. OK, są, to teraz je sobie oddzielę. Walnę jakiś murek wokół jednej, umieszczę drugą na wzgórzu... że mury niesymetryczne? A co tam. To tamtą sobie oddzielę zbiornikiem wodnym, rzeczką jakąś... że ta rzeczka to niemal idealne koło albo elipsa? Trudno, niech już będzie. Ale jakoś tak wciąż pusto na mapie, to walnę tu i ówdzie, zupełnie przypadkowo, jakieś wzgórza czy zbiorniki wodne. Że mają proste boki? No, jakoś to przeboleję.
I taki schemat się z reguły powtarza. Bazy, z porozrzucanymi tu i ówdzie budynkami (ustawionymi, co gorsza, bez użycia Base Mode), i ze znajdującymi się w jeszcze większym nieładzie surowcami, pozostawiam bez komentarza.

Literówki i błędy interpunkcyjne... każdemu się chyba zdarza xd.

Ale poprawiać tak czy inaczej wypada.

Co do poziomu trudności to absolutnie się z Tobą nie zgadzam  ;D. Ultrale, Guardiany, Lurkery, insane w 4 misji... i gracz musi sobie z tym poradzić. To samo z misją 7... da się ją wygrać, miała być trudna i jest.

No, nie wiem - ja, grając w kampanie, chcę się przede wszystkim dobrze bawić. A jeśli ma być trudno, to niech i owa trudność będzie przyjemna, a nie żeby stanowiła mordowanie się, jak w siódmej misji.

I nie trzeba się ładować do drugiej bazy. Można przecież "unieruchomić" Vessela Ghostem i zabić Goliathami.

Tyle, że trzeba wiedzieć, że ten Vessel jest tak usytuowany. Nie każdy gra z włączonym kodem na pełną mapę, i nie każdy zagląda do mapek w edytorze, żeby spojrzeć na teren.

Liczniki są zbędne w 6 i 8 mapce. W 6 powiedziane było, że MOŻE się pojawi hybryda, a nie że na pewno.

Dziwne wytłumaczenie. Do zdarzeń losowych służą poza tym inne triggery, a nie umyślne robienie błędów.

Dźwięk z War2... no cóż, niestety nie posiadam tych oryginalnych z SC więc użyłem tych które mam.

Dźwięki oryginalne możesz wyciągnąć bez problemu z innych amatorskich mapek czy kampanii (np. moich). Wchodzisz po prostu do menu dźwięków, zaznaczasz rzeczony plik, i klikasz "export".
Do zwykłych wiadomości podczas gry używa się dźwięku "bez dźwięku" (u mnie to plik o nazwie "nullsound", w innych "nosound", etc.). Jeśli chodzi o pozostałe, to ja osobiście do zawiadomień o śmierci bohatera używam dźwięku "transmission", a do zawiadomień o nowych celach misji dźwięku "ComBeep" - tak samo, jak panowie z Blizzarda.

Dialogi... no trochę tak, mało lotne. Sorki.

Dlaczego ty mnie przepraszasz? Jeśli coś w twojej kampanii jest źle, pretensje możesz mieć do siebie, a nie do innych. Błagaj więc samego siebie o wybaczenie 8).
A tymi dialogami tak się nie przejmuj, bo jak mówiłem, widywałem gorsze, a nawet dużo gorsze. Te twoje spadki formy miewają w sumie okazyjnie.

"- Grupa Raynora w tłumaczeniu na polski nazywa się "Najeźdźcy Raynora", a nie "Jeźdźcy Raynora". "Riders" to nie jest synonim "Raiders"." -  ??? No litości... xD

No co "litości"? Błąd to po prostu błąd - czy duży, czy mały, wypadałoby poprawić, a nie olać.

"- Coś stylowego, phew. Gdybyś puścił Walkirię, to by było coś. Prawie jak w Apocalypse Now. A tak..." - ja lubię Bad to the Bone i bardziej mi pasował do mojej wizji Montaga niż Walkirię.

Żartowałem, człowieku...

"- Zerg jest aktywny od samego początku, choć powinien raczej działać dopiero od momentu, kiedy pada CC." - cieszę się że był aktywny.

Jak sobie chcesz.

"- Do conditionów opartych na ilości nie używa się "exactly", nigdy. Masz wtedy zapewnione kilkudziesięcioprocentowe prawdopodobieństwo, że trigger nie zadziała. W przypadku tej misji, Hybrydy nie wylęgły się mimo upływu czasu. Używaj, w zależności od sytuacji, "at least" albo "at most"." - znów moja odpowiedź: MOGĄ się pojawić, a nie MUSZĄ.

Jak masz robić coś, co pełni znikomą funkcję w mapce, to w ogóle tego nie rób. A zdarzenia losowe, jak już mówiłem, generuje się inaczej, niż poprzez rozmyślne robienie błędów technicznych.

"- Zjawiska panujące w Nexusie Zeratula są bardziej irytujące, niż ciekawe. Zwłaszcza, że nie ustają po zniszczeniu budynku, skutkiem czego odchodząc stamtąd, trzeba się zmagać z wciąż nadchodzącymi Dragoonami i High Templarami." - a nie wpadłeś na pomysł zniszczenia owych samolotów ? xd

No, nie. Jak wciąż znikały i pojawiały się nowe (tzn. w rzeczywistości pewnie działał trigger Move Units, skoro teraz tak mówisz, ale tego nie sprawdziłem), to nie chciało mi się bawić w ich rozwalanie.

I na koniec Fenix... Fakt, dwa razy zginął i wygląda na to że trzeci raz miał wrócić do życia. Pozornie. To byłoby tylko ciało Fenixa, a nie on sam.

Tyle, że gracz i tak odczuje to w ten sposób, że Fenix powrócił, tyle że opętany przez Durana. A jak mi to ktoś kiedyś mądrze powiedział:
Kiedy postać ginie raz, to jest dramatyzm.
Kiedy postać jest wskrzeszana, to jest niesmak.
A kiedy postać znowu ginie, to są już jaja z odbiorców.

Jak wobec tego nazwać ponowne ożywienie tej postaci?
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Winth w Stycznia 23, 2010, 01:04:36 am
Wiem, że mam dziwną japę, ale pozwolę się wtrącić. Mam coś do powiedzenia.

Cytat: Der_SpeeDer
Tyle, że gracz i tak odczuje to w ten sposób, że Fenix powrócił, tyle że opętany przez Durana. A jak mi to ktoś kiedyś mądrze powiedział:
Kiedy postać ginie raz, to jest dramatyzm.
Kiedy postać jest wskrzeszana, to jest niesmak.
A kiedy postać znowu ginie, to są już jaja z odbiorców.

Jak wobec tego nazwać ponowne ożywienie tej postaci?
Ridge Forrester would like to have a talk with you.

Ale wychodzę z takiego samego założenia - ożywienie postaci w fabule musi mieć jakiś sens. Nie wiem, jak to wygląda w tej kampanii (bo jej nie mam), ale jeśli Fenix to po raz kolejny jako Protosski bohater-dowódca polowy sensu większego nie ma i nie pasuje do konwencji IMO (to nie Dragon Ball. Historia StarCrafta jest troszkę mroczniejsza na to, żeby po raz trzeci raczyć nas tą samą postacią, której nagły powrót do życia, jak sądzę po krytyce Der_SpeeDera, wyciągnięto z... częstego tematu piosenek Arki Satana. Jak Ridge Forrester, który ostatnio przeżył wpadnięcie do pieca. (A przynajmniej tak słyszałem, no bo przecież nie oglądam Mody na Sukces, who the hell do you think I am? Ehehe. :3) Przypomina mi tym antagonistę 'Piątku Trzynastego'.) Mógłbyś trochę się bardziej pobawić tą całą ideą.

Cytat: Der_SpeeDer
Dziwne wytłumaczenie. Do zdarzeń losowych służą poza tym inne triggery, a nie umyślne robienie błędów.


Eee, ale tak wygodniej. :P A jakie to triggery, tak swoją drogą?

Cytat: Der_SpeeDer
Jeśli chodzi o pozostałe, to ja osobiście do zawiadomień o śmierci bohatera używam dźwięku "transmission", a do zawiadomień o nowych celach misji dźwięku "ComBeep" - tak samo, jak panowie z Blizzarda.

Polecam autorowi zrobić The Abridged Series swojej kampanii z dużą ilością Lampshade Hangingu (tu miał być link do TVTropes, ale jestem leniwy). Montag, Bad to the Bone, Konfederacja, Fenix wstający z grobu? Wytknij to wszystko, wyśmiej, a dźwiękiem na śmierć bohatera uczyń słynne meme "WTFBOOM (http://www.youtube.com/watch?v=H91rPIq2mN4)".
Bo od czasu kiedy przestały się pojawiać na Blizzardzie Maps of the Month, a IdrA przestał być tak aktywny, StarCraftowi brakuje komedii. :P Autorze, masz ksywę Zardon, a to prawie jak Zordon - dorzuć do kampanii jakichś teenagers with attitude! (Dragoon trochę przypomina Zordona)

Cytat: Zardon
- Grupa Raynora w tłumaczeniu na polski nazywa się "Najeźdźcy Raynora", a nie "Jeźdźcy Raynora". "Riders" to nie jest synonim "Raiders"." -   No litości... xD

Taaaaaaak! Indiana Jones i Jeźdźcy Zaginionej Arki! Jedna z moich ulubionych gier dzieciństwa - LEGO Jeźdźcy Kamyków! I na odwrót - słynna piosenka Doorsów to Najeźdźcy na burzy.

Serdecznie pozdrawiam imć Pythera!
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Zardon w Stycznia 23, 2010, 12:34:50 pm
Masz rację, masz dziwną japę.

Sprawa z Fenixem to nie jest do końca to o czym myślicie. To nie będzie Fenix, to będzie coś co tylko wygląda jak on.

Polecam autorowi zrobić The Abridged Series swojej kampanii z dużą ilością Lampshade Hangingu (tu miał być link do TVTropes, ale jestem leniwy). Montag, Bad to the Bone, Konfederacja, Fenix wstający z grobu? Wytknij to wszystko, wyśmiej, a dźwiękiem na śmierć bohatera uczyń słynne meme "WTFBOOM (http://www.youtube.com/watch?v=H91rPIq2mN4)".
Bo od czasu kiedy przestały się pojawiać na Blizzardzie Maps of the Month, a IdrA przestał być tak aktywny, StarCraftowi brakuje komedii. :P Autorze, masz ksywę Zardon, a to prawie jak Zordon - dorzuć do kampanii jakichś teenagers with attitude! (Dragoon trochę przypomina Zordona)
::)... em... Brak mi słów xd.
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Der_SpeeDer w Stycznia 23, 2010, 02:30:42 pm
Eee, ale tak wygodniej. :P A jakie to triggery, tak swoją drogą?

Switche.

Sprawa z Fenixem to nie jest do końca to o czym myślicie. To nie będzie Fenix, to będzie coś co tylko wygląda jak on.

No więc ci tłumaczę, że każdy i tak to odczuje jako powrót Fenixa, tyle że takiego wypaczonego.
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Stycznia 31, 2010, 10:28:23 pm
Kampania trochę pusta. Misja 1 niezła, rozbudowana, ale jej budowa jest kompletnie porąbana. Po pierwsze, dotarłem do bazy Montagiem (proponowałbym zmienić imię, bo z faktycznym Montagiem nie ma on nic wspólnego), Medyczkami i paroma Marineami, bez SCV, przez co broniłem się paroma jednostkami przed falami Zerglingów i niezbyt chciało mi się już ich szukać, gdy dotarłem bohaterem do głównej bazy Zergów. Fragment z Sunkenem, Lurkerem i Infested Terranem jest świetny, jeszcze nie widziałem mapy, w której wszystko by się tak chaotycznie działo i dawało taką zabawę (no, może prócz Flame Knifes o Protossach, ale to jest epicka kampania, od której trudno stworzyć alternatywę).
Misja 2 całkiem fajna, nie wiem dlaczego niektórzy narzekają na Marines przeciwko Ultraliskom, Medyki stanowią potężną siłę dla Terrana, chociaż w tym momencie już bym polemizował nad niemożnością produkcji pojazdów, gdy przeciwnik używa tak wszechstronnej jednostki jak Defiler. A bomb trochę za dużo i z czasem szukanie ich staje się bardziej męczące niż dające rozrywkę.
Misja 3 niestety mnie całkiem rozczarowała. Jak w innych mapach teren był jeszcze znośny (co nie znaczy, że dobry), to tutaj jest tragiczny. Główna baza jest złamana jak przysięga małżeńska ladacznicy, a kontrola nad jednostkami i w tym samym czasie "mini-cinematic" są głupie i nie pozwalają się na czymś konkretnym skupić. A i co do Durana, jego postać zachowuje się jak jakiś typowy przywódca paru partyzantów. Proponuję przejść jeszcze raz kampanię Terran/Zergów w Broodwarze (lub lepiej, zagrać w Dark Origin) i przyjrzeć się jemu zachowaniu, ponieważ kuleje jak doktor House.
Misja 4, tutaj skończyłem, bo mnie dobiło "Bad to the Bone" Georgea Thorogooda, już gorsze mogłoby być chyba tylko "Iron Man" albo "Paranoid". Kolejna rzecz, co ci przyszło do głowy, żeby nazwać misję nazwą utworu? W ogóle dlaczego dałeś tam jakikolwiek utwór? To Starcraft, nie film o komandosach ze Szwardoldem...
I jeszcze co do Samira, a raczej jego Marva (ten Vessel). Jego zachowanie jest conajmniej dziwne jak na postać operatora takiego konstruktu (patrząc chociażby na Komandora z Precursora) i wątpię, by Duran zostawił wszystkich ludzi "normalnych" i ich najął (środki finansowe?), raczej bym obstawał za tym, że zainfekował Terran i zmusił niewolniczo Protossów do pracy nad Hybrydami, które "Zasiał w wielu światach".
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Lutego 17, 2010, 06:31:41 pm
i wątpię, by Duran zostawił wszystkich ludzi "normalnych" i ich najął (środki finansowe?), raczej bym obstawał za tym, że zainfekował Terran i zmusił niewolniczo Protossów do pracy nad Hybrydami, które "Zasiał w wielu światach".

Wiesz, on tak POWIEDZIAŁ Montagowi ;], po co miał sobie robić od razu wroga skoro można wkręcić jakiegoś naiwniaka do odwalenia brudnej roboty. I lepiej poczekaj do drugiej części z takimi tekstami, bo narazie nie wiadomo co autor miał na myśli (moim zdaniem to jest dobre).
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Zardon w Lutego 18, 2010, 01:06:28 pm
Nareszcie jako tako poprawiłem te misje. Eh, źle się czuję z tym, że trzeba było na to czekać tak długo mimo, że zmian jest na dobrą sprawę niewiele. Ostatnio miałem nieco na głowie, a wolny czas przy kompie poświęcałem tworzeniu dodatku do WarCrafta 2 który jak zwykle stoi pod znakiem "?"... zresztą mniejsza z tym.

http://www.sendspace.pl/file/261e343b0e6a1315fd37bc3
Gdyby link wygasł proszę dać mi znać - wstawię jeszcze raz. Na SCArea nie mogę wstawić, bo moja kampania nie mieści się w ograniczeniach Mb. No dobra, ale co się zmieniło ? Dokładnie tyle:
+ teksty w dialogach bardziej czytelne (imiona DUŻYMI literami itp.)
+ baza w 3 misji wygląda znacznie lepiej...
+ leciutko poprawione dialogi
+ poprawione triggerki (np.: po zniszczeniu Nexusa w 7 misji, "dziwne zjawisko" przestaje się pojawiać)
+ teren poprawiony. NIE narysowany od nowa, lecz jedynie poprawiony.
+ Iygeas jest teraz lepiej chroniony
+ początkowe budynki SĄ wyrównane do siatki

A to czego nie zrobiłem xd:
- nadal występuje dźwięk podczas dialogów, który tak strasznie wnerwia Der_Speedera (przykro mi, w następnej - o ile powstanie - nie będzie żadnych tego typów dźwięków)
- mimo moich poprawek teren jest tym starym terenem więc super-ekstra-odlotowych krajobrazów radzę się nie spodziewać.

Tak na zakończenie... następna kampania będzie kampanią Zergów (oczywiście kontynuacja "Krwawego Młota") w której staniemy się Cerebratem... dość niezwykłym Cerebratem w służbie Kerrigan.

P.S. jeśli można zapytać: czy moja kampania trafi kiedyś oficjalnie na SCArea wśród innych kampanii możliwych do ściągnięcia ? Jeśli tak, to poproszę... ciekaw jestem ocenienia jej pod względem "Fabuły", "Grywalności" itd.
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Der_SpeeDer w Lutego 21, 2010, 02:48:56 am
A ja tylko jedną uwagę zgłoszę na razie, bo nie mam czasu...

+ teksty w dialogach bardziej czytelne (imiona DUŻYMI literami itp.)

Chłopcze, może nie zauważyłeś, ale pisanie imion dużymi literami to tylko część proponowanego przeze mnie układu pisma. W dodatku wcale nie najważniejsza. Tymczasem to jedyne, co ty w nowej wersji kampanii zmieniłeś odnośnie dialogów.
Możesz mi wyjaśnić, jakim cudem umknęło ci to napomykanie o wstawianie odstępów, w formie wyraźnie oznaczonej liczby spacji? W dodatku powtarzane, z tego, co pamiętam, dwukrotnie?
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Zardon w Lutego 21, 2010, 02:49:25 pm
Dobrze. W następnej kampanii dostosuję się do twojego "proponowanego" układu który najwidoczniej nie jest proponowany a wymagany, skoro mi go wciskasz na siłę. Jeżeli jednak to ma aż takie kolosalne znaczenie to od następnego razu zastosuję się całkowicie do Blizzardowskiego edytowania tekstów. 
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Der_SpeeDer w Lutego 22, 2010, 11:39:44 pm
Ależ nie jest wymagany. Ja ci tylko (i aż) mówię, jaki styl edycji jest bardziej estetyczny, czytelniejszy, i wreszcie stosowany przez samych artystów z Blizzarda. Jeżeli zdecydujesz, że chcesz sam sobie szkodzić, i nie skorzystać z podawanych przeze mnie porad, raczej cię nie powstrzymam. Zastanów się tylko, czy warto?
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Lukin w Lutego 25, 2010, 05:15:37 pm
P.S. jeśli można zapytać: czy moja kampania trafi kiedyś oficjalnie na SCArea wśród innych kampanii możliwych do ściągnięcia ? Jeśli tak, to poproszę... ciekaw jestem ocenienia jej pod względem "Fabuły", "Grywalności" itd.

Jeśli Der_Speeder stwierdzi, że może tam trafić, to tam trafi i zostanie też oceniona :)
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Negro w Marca 01, 2010, 04:13:37 pm
Spokój, do jasnej anielki!
Der_SpeeDer - przystopuj trochę. To, że oceniasz kampanię, wskazujesz błędy, dajesz porady - jest OK. nie możesz jednak narzucać każdemu swojego stylu estetycznego. To, że Blizzard formatował dialogi w ten, a nie inny sposób, nie oznacza, że jest to sposób jedyny poprawny i słuszny. To, że styl ten ci się podoba i go stosujesz - ok, szanujemy to. Jednak również ty musisz uszanować "zmysł estetyczny" innych ludzi. Przyznaję, kampanii nawet nie ściągałem, ale zakładam, że teksty, o które toczy się bój są mimo wszystko czytelne. Jeżeli każda literka nie jest innego koloru to wszystko jest dobrze. To, czy (przykładowo) imiona osób w dialogach są wielkimi literami, innym kolorem, czy też nie ma ich wcale jest kwestią indywidualną - każdemu może się podobać co innego.
Reasumując - dobrze, że dzielisz się wiedzą i doświadczeniem z innymi, jednak nie możesz wszystkim narzucać swojego toku myślowego.
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: radanat w Lipca 21, 2010, 06:52:24 pm
Emm... otóż proszę Zardona o wstawienia linku do ściągnięcia tej kampanii, ponieważ po wstawieniu 2 kampanii mam ochotę wpierw na tą pierwszą. ;)
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Zardon w Lipca 21, 2010, 07:28:25 pm
http://www.sendspace.pl/file/3c1ed524905b89e7f63e77d - proszę bardzo.

Pozwól, że przy okazji zapytam... czy to Ty jesteś tym samym "Radanatem", z którym grałem kiedyś na BN? Byłem wtedy pod moim starym nickiem: Theron (później Blizz mi usunął konto i zostałem Zardonem).
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: radanat w Lipca 21, 2010, 07:32:19 pm
Tak, jestem Radanat z BN, teraz mam nick golibark, ale tobie dlaczego usunęli konto? Miło cię znowu widzieć, ale o tym już porozmawiamy przez PW, ewentualnie przez SC2. A żeby nie spamować, to powiem ci, że jak przejdę kampanię, to ocenię.
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Lipca 22, 2010, 10:45:29 am
Aaaaa, to ty jesteś ten golibark :].
Tytuł: Odp: Kampania by Zardon
Wiadomość wysłana przez: Zardon w Sierpnia 29, 2011, 08:04:29 pm
http://www.sendspace.pl/file/7ca3e310bbc45fc20e09bbe - Kampania Terran: "Krwawy Młot" ponownie do ściągnięcia na specjalne zamówienie.

Jest to pierwsza moja kampania i sam dobrze wiem co z nią jest nie tak. Proszę więc aby "gracz" nie sądził, że kolejne moje dzieła są na podobnym poziomie. Nic w kampanii nie poprawiałem, a jedynie dokonałem małej korekty graficznej tak więc ci którzy w nią już grali mogą sobie odpuścić bo nic nowego nie znajdą ;).